רשות ההגירה על שחקן הכדורגל שגורש בהסכמה: הסוגיה אינה משפטית

בצל ההליכים לגירוש משפחות ממוצא פיליפיני, הוציאה הרשות הודעה חריגה אודות עזיבת פדרו גלבאן את ישראל ביום שלישי. "אדם שנשאר שלא כחוק מקבל עצות שאינן מסייעות לו להגיע להחלטות הנכונות"

פדרו גלבאן
פדרו גלבאן | צילום: פייסבוק

רשות האוכלוסין וההגירה פרסמה היום (שישי) הודעה חריגה בנוגע ליציאתם מהארץ של שחקן הכדורגל פדרו גלבאן ומשפחתו מוקדם יותר השבוע, בה צויין שההליך המשפטי נגדם נסגר. ההודעה הזו מדגישה את המדיניות האחרונה בה נוקטת רשות האוכלוסין וההגירה בנוגע לגירוש מארץ, כאשר רק השבוע התרחשו שני מעצרים של משפחות פיליפיניות שעומדות בפני גירוש מהארץ.

בהודעה נכתב כי "בראשית השבוע עזבו פדרו גלבאן ובני משפחתו את ישראל. יציאתו מישראל התאפשרה בסיוע היחידה לסיוע ליציאה מרצון ברשות האוכלוסין וההגירה, אשר נרתמה לסייע בכל הנדרש וללוותו עד להמראה".

לכתבות נוספות בנושא >>

בפעם השנייה השבוע: אם פיליפינית וילדיה נעצרו ע"י פקחי הגירה

"כולנו משפחה אחת": חברו של הילד המועמד לגירוש הפגינו בנתב"ג

האם הפיליפינית ושני ילדיה שנעצרו הבוקר נשלחו לגירוש מיידי

משטרת ההאוכלוסין וההגירה מגיעה לעצור אם פילפינית ושני ילדיה
משטרת ההאוכלוסין וההגירה מגיעה לעצור אם פילפינית ושני ילדיה | צילום: חדשות 13

"עזיבתו של גלבאן את הארץ, מעבר לעובדה ששיחק בישראל והתחבב על הציבור הישראלי, העלתה שתי סוגיות מרכזיות, עמן אנו מתמודדים: אדם שנשאר לשהות בישראל שלא כחוק ומקבל עצות מכל עבר שאינן מסייעות לו להגיע להחלטות הנכונות והליכים משפטיים הכרוכים בעלויות גבוהות".

"על אף שהודיע מר גלבאן כבר בשבוע שעבר כי בכוונתו לעזוב את הארץ, נמשך ההליך המשפטי אשר התעלם לחלוטין מהודעה זו של גלבאן והעסיק מערכת שלמה במכוון. הסוגיה עצמה אינה משפטית כלל, אלא טמונה בצורך הבסיסי לשוב למדינת המוצא. אתמול, יומיים לאחר עזיבת המשפחה את הארץ, קיבלה רשות האוכלוסין הודעה כי ההליך המשפטי נעצר".

הפגנה במתקן יהלום שנתב״ג חבריו של קיאן בן העשר שעצור לפני גירוש
הפגנה במתקן יהלום שנתב״ג חבריו של קיאן בן העשר שעצור לפני גירוש | צילום: רונן לייבוביץ

כזכור, מוקדם יותר השבוע האם הפיליפינית ג׳רלדין אסטה, ושני ילדיה, קיאן בן העשר וקיאנה בת החמש נעצרו בביתם ברמת גן ונשלחו למתקן המעצר יהלום בנתב"ג בסכנת גירוש. מקורבים לאם שמתגוררת בארץ כבר 14 שנים טענו שהיא מעולם לא קיבלה צו גירוש או התרעה עם תאריך גירוש כפי שבדרך כלל נהוג לפני שמבצעים מעצר, ועל כן הופתעה כשהפקחים הגיעו לביתה. לרשותם עומדות 48 שעות מרגע המעצר להגיש ערר על צו הגירוש.

כמו כן, ג'יימס שלומד במסגרת חינוך מיוחד ועולה לכיתה ז', הובא בתחילת השבוע עם אמו למתקן המעצר בנמל התעופה בן גוריון. זאת, חרף העובדה שהגישו ערר באמצעות עורך הדין זרי חזן, וטרם נתקבלה הכרעה בעניינם. זהו המקרה הראשון הקיץ, בו משרד הפנים מבקש לממש צו גירוש שניתן לאם ולילד יליד ישראל, הלומד במערכת החינוך הישראלית. בהמשך בית הדין לערערים דחה בשבועיים את הגירוש של אופרסינה קואנקה ובנה, עד לדיון ענייני בבקשה ההומניטרית שהגישה המשפחה, ובנתיים הוצא צו ביניים.

בהודעה החריגה צויין שההליך המשפטי נגד גירוש השחקן הארגנטינאי נמשך ימים אחרי שכבר הודיע על רצונו לעזוב: "העסיק מערכת שלמה במכוון, הסוגייה כלל אינה משפטית"

והודיעה שההליך המשפטי נסגר -