האם הפיליפינית ושני ילדיה שנעצרו הבוקר נשלחו לגירוש מיידי

ג'רלדין אסטה ושני ילדיה בני ה-10 וה-5 נשלחו למתקן המעצר יהלום שבנתב"ג, לאחר שפקחי ההגירה עצרו אותם בביתם שברמת גן. לרשותם עומדות 48 שעות מרגע המעצר להגיש ערר על צו הגירוש

זמן צפייה: 03:02

האם הפיליפינית ג׳רלדין אסטה, ושני ילדיה, קיאן בן העשר וקיאנה בת החמש שנעצרו הבוקר (שלישי) בביתם ברמת גן, נשלחו למתקן המעצר יהלום בנתב"ג לקראת גירוש מיידי. כזכור, מקורבים לאם שמתגוררת בארץ כבר 14 שנים טענו שהיא מעולם לא קיבלה צו גירוש או התרעה עם תאריך גירוש כפי שבדרך כלל נהוג לפני שמבצעים מעצר, ועל כן הופתעה כשהפקחים הגיעו לביתה. לרשותם עומדות 48 שעות מרגע המעצר להגיש ערר על צו הגירוש.

כמו כן, בית הדין לערערים דחה בשבועיים את הגירוש של אופרסינה קואנקה ובנה מייקל ג'יימס, שביום ראשון נעצרו על ידי פקחי ההגירה בביתם שביהוד. הגירוש ידחה עד לדיון ענייני בבקשה ההומניטרית שהגישה המשפחה, ובנתיים הוצא צו ביניים. כעת, בית הדין למשמורת אמור להחליט האם לשחרר אותם לביתם או להחזיק אותם במשמורת עד לדיון עצמו.

כתבות נוספות בנושא >>

בפעם השנייה השבוע: אם פיליפינית וילדיה נעצרו ע"י פקחי הגירה

"האמא של הישראלים בפיליפינים" החליטה לבקר בישראל – וגורשה

הנוסע הסמוי שניסה להסתנן לישראל יגורש בחזרה לטורקיה

משטרת ההאוכלוסין וההגירה מגיעה לעצור אם פילפינית ושני ילדיה
משטרת ההאוכלוסין וההגירה מגיעה לעצור אם פילפינית ושני ילדיה | צילום: חדשות 13

ג'יימס, שלומד במסגרת חינוך מיוחד ועולה לכיתה ז', הובא בתחילת השבוע עם אמו למתקן המעצר בנמל התעופה בן גוריון. זאת, חרף העובדה שהגישו ערר באמצעות עורך הדין זרי חזן, וטרם נתקבלה הכרעה בעניינם. זהו המקרה הראשון הקיץ, בו משרד הפנים מבקש לממש צו גירוש שניתן לאם ולילד יליד ישראל, הלומד במערכת החינוך הישראלית. עו"ד זרי חזן: "מדובר במקרה בו מונחת בפני רשות האוכלוסין וההגירה בקשה הומניטרית שטרם קיבלה מענה".

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, התייחס למקרה שאירע הבוקר ברמת גן בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "הנה, דבר אכזרי כזה. מוציאים את האמא ממררת בבכי, שני ילדים רועדים, שני תיקים עם קצת בגדים, וככה גומרים חיים של אנשים".

הפגנה נגד גירוש הילדים הפיליפינים, כיכר הבימה בתל אביב
הפגנה נגד גירוש הילדים הפיליפינים, כיכר הבימה בתל אביב | צילום: חדשות 13

כמה מאות אנשים הפגינו אתמול מול משרד הפנים בקריית הממשלה שבתל אביב במחאה על תחילת הגירוש של עובדות זרות מהפיליפינים וילדיהן, שנולדו וגדלו בישראל. המפגינים נשאו שלטים שנשאו סיסמאות כגון "לא מוותרים על מייקל", וכן "אל תגרשו את החברים שלי", וקראו לשר הפנים אריה דרעי להקפיא את הגירוש.

המקרים הללו מגיעים אחרי שבסוף השבוע האחרון שגרירות פיליפינים הוציאה בצעד חריג הודעה לאזרחיה השוהים בארץ שמי מהם שמעוניין לשוב בהתנדבות לפליפינים, יוכל ליהנות מהטבות של תושב חוזר, מתמיכה ומליווי. ברשות האוכלוסין וההגירה ביקשו להבהיר כי "הודעה של שגרירות הפיליפינים מעידה על האחריות שפרשה על אזרחיה השוהים בישראל, והעובדה כי הבהירה שתלווה את השוהים הבלתי חוקיים השוהים כאן עד לחזרתם, מהווה מבחינתנו אבן דרך משמעותית בהעברת המסר כי מדובר באזרחים החוזרים למולדתם, בניגוד לתמונה הלא מדויקת שמנסים לצייר סביב הנושא".