הנוסע הסמוי שניסה להסתנן לישראל יגורש בחזרה לטורקיה

האזרח הטורקי, שנעצר לאחר שהתפרע והצית שריפה על אוניית מסחר בסמוך לנמל חיפה לא יועמד לדין - אלא יישלח חזרה בהליך מנהלי של רשות האוכלוסין. בחקירתו טען: "לא התכוונתי להגיע לישראל"

זמן צפייה: 01:36

האזרח הטורקי שנעצר אתמול (ראשון) לאחר שניסה להסתנן לישראל על סיפונה של אוניית מסחר לא יובא בפני שופט - אלא יגורש חזרה לטורקיה בהליך מנהלי של רשות האוכלוסין וההגירה. בחקירתו אמר האזרח "רציתי בסך הכל לברוח מטורקיה" והוסיף כי לא התכוון להגיע לישראל, אלא עלה כנוסע סמוי על האוניה הראשונה שראה מבלי שידע את יעדה.

כזכור, הטורקי נעצר אתמול בפשיטת חיל הים על ספינת המסחר MSC CANBERRA שהגיעה לארץ מנמל מרסין בדרום-מזרח המדינה, לאחר שהתפרע והצית שריפה על האונייה סמוך לנמל חיפה.

התקרית טופלה על ידי יחידת הקומנדו הימית, שייטת 13, והחשוד הועבר לידי תחנת המשטרה בחיפה לבחינת נסיבות המקרה - בחשד שניסה להסתנן לישראל. במהלך יום האתמול העבירה ישראל לממשלת טורקיה מידע על העצור, ואף הודיעה כי תינתן לשגריר טורקיה בישראל הרשות לבקר אותו.

כתבות נוספות בנושא >>

נוסעים סמויים הציתו אוניית משא ליד חיפה; חיל הים הוזעק

תיעוד: כך השתלטו לוחמי צה"ל על ספינת מסחר מול חופי חיפה

תקרית אוניית המשא: חיל הים עצר את הנוסע הסמוי

Mscship
אוניית המשא עליה הוצתה שריפה סמוך לנמל חיפה | צילום: carlos sequeira, marinetraffic.com

צה"ל פרסם אמש תיעוד מהתקרית שבה חיל הים פשט על ספינת המסחר שהגיעה מטורקיה, ונגררה על ידי הכוחות לנמל חיפה. בתיעוד ניתן לראות את לוחמי צה"ל מתקרבים לכלי השייט הזר בלב הים, עולים לסיפונו - ומשתלטים עליו.

ראשיתה של התקרית אתמול לפנות בוקר, עת דווחה הספינה כי במהלך הלילה שני נוסעים סמויים, מסתננים, על אוניית המשא MSC CANBERRA שעגנה סמוך לנמל חיפה, הציתו שריפה, ניסו לשבור דברים והתפרעו. במהלך הלילה התקבלה הודעה מתצפית על האונייה, שהגיעה מנמל מרסין בדרום מזרח טורקיה, וכוחות חיל הים והשיטור הימי הוזעקו למקום והשתלטו על האירוע. האונייה הייתה כעשרה ק"מ מנמל חיפה.