תלמידי ישראל תקועים? אחוז הזכאות לבגרות כמעט זהה לשנה שעברה

בשנת הלימודים שעברה היו זכאים 69.9% מהתלמידים לתעודת בגרות, ואילו השנה - 69.7%. בחינוך הממלכתי נרשמה עלייה קלה, עם 80.8% זכאים לעומת 80.2% אשתקד. במגזר הבדואי, אחוז הזכאים ירד ב-4%

זמן צפייה: 01:57

משרד החינוך פרסם היום (שני) את נתוני "התמונה החינוכית" של החטיבה העליונה לשנת הלימודים תשע"ט, אשר מציגה את ההישגים של תלמידי החטיבות במספר תחומים. על פי הנתונים, אחוז הזכאות לבגרות בשנה הנוכחית נותר כמעט זהה לזה שבשנה שעברה, כאשר בשנת הלימודים הקודמת היו זכאים 69.9% מהתלמידים לתעודת בגרות, ואילו השנה - 69.7% מהם זכאים לתעודה כזו.

בחינוך הממלכתי נרשמה עלייה קלה, זאת משום שהשנה - 80.8% זכאים לבגרות לעומת השנה שעברה, אז, 80.2% מתלמידי החטיבה קיבלו תעודת בגרות מלאה. במגזר הדתי אחוז הזכאות השנה עלה גם כן במעט - 73.1% לעומת 72.7 בשנת הלימודים הקודמת. במגזר החרדי, 21.3% מהתלמידים היו זכאים בשנה שעברה לקבלת בגרות, ואילו השנה - 23.2%.

במשרד החינוך הסבירו כי מבט על מדד הזכאות לבגרות מראה כי לא חל שינוי בו שינוי, וכי שיעור הזכאות הארצי נותר על כנו ועוד על קרוב לכ-70%, שהם 80,095 מתוך 114,979 הלומדים במוסדות המגישים לבגרות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מפקד מחוז ירושלים בכנסת: המפגינים הגיעו משולהבים לעימות

מנכ"ל משרד החינוך ופרופ' גמזו סיכמו: שנה"ל תיפתח כמתוכנן

סערה בארה"ב: גבר שחור לא חמוש נורה בגבו ע"י שוטרים • תיעוד

תלמידים נבחנים בבחינות בגרות
תלמידים נבחנים בבחינות בגרות | צילום: חדשות 13

במגזר הלא יהודי נרשמה ירידה, כך - 62.8% זכאים השנה לעומת 63.9% שהיו בשנה שעברה. בחברה הערבית - 63.9% מהתלמידים זכאים לתעודת בגרות, לעומת 64.8% שהיו זכאים בשנה שעברה. במגזר הבדואי, למשל, נרשמה ירידה של 4%, עם 48.1% לעומת 52.1% של השנה שעברה.

"איכות ההון האנושי הוא מנוע הצמיחה של הכלכלה והטכנולוגיה הישראלית", אמר שר החינוך יואב גלנט, "ולכן מדינת ישראל חייבת להבטיח שרוב מכריע מתלמידיה יהיה זכאי לתעודת בגרות. נתוני השנים האחרונות מצביעים שעדיין שיעור גדול של תלמידים אינו זכאי לתעודת בגרות, והדבר מחזק את הצורך בשינוי התפיסה".

"לנוכח זאת", הוסיף השר, "בכוונתי להוביל שינויים באמצעות גמישות ניהולית ופדגוגית במערכת החינוך. המנהלים וצוותי החינוך הם מנהיגי העשייה החינוכית של בית הספר, והם אשר ייקבעו את איכות החינוך. לאור זאת, במהלך השנים הקרובות נפחית את הרגולציה, ונעביר להם יותר סמכויות ויותר משאבים".

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: חדשות 13