מפקד מחוז ירושלים בכנסת: המפגינים הגיעו משולהבים לעימות

ניצב דורון ידיד טען בדיון בוועדת הפנים כי אלימות המשטרה שתועדה לא משקפת את המציאות: "קל מאוד לתקוף אותנו". השר אוחנה: "נברר האמת ונפיק לקחים - פועל להפחתת הפעלת הכוח מול הציבור"

זמן צפייה: 02:09

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, התייחס היום (שני) בוועדת הפנים להתנהגות המשטרה בהפגנות מול בית ראש הממשלה בירושלים. לדבריו, "המפגינים הגיעו טעונים ומשולהבים לעימות מול המשטרה. קל מאוד לתקוף אותנו, תמונה לא תמיד מתארת את כל הסיטואציה. המדיניות שלנו אחת היא - במזרח ירושלים, בהפגנות של חרדים ובהפגנות מול בית ראש הממשלה. החלטות להשתמש בכוח נגד אזרחים הן לא פשוטות".

"השלב שמנענו יציאה לכיוון מרכז העיר, הוא השלב שבו מנענו תהלוכה - יש משמעות לתהלוכות שחייבות רישיון, אבטחה ודברים נוספים", הסביר ידיד. "זו הפרה ביודעין של החוק. אנחנו משטרה שמגינה על הציבור ביומיום, וגם כשההפגנה הופכת להפרת סדר. המכת"זית הופעלה אחרי שניתנה לכל המפגינים את האפשרות לעזוב את המקום".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקצין שהכה מפגין נחקר במח"ש; תיעוד: שוטרת מכה אישה מבוגרת

סערה בארה"ב: גבר שחור לא חמוש נורה בגבו ע"י שוטרים • תיעוד

אזהרה למלון "הים האדום": "שילוב מסוכן של קטינים ואלכוהול"

דורון ידיד
דורון ידיד | צילום: ערוץ הכנסת

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה גם התייחס לנושא בוועדה. לדבריו, "נעמוד על בירור האמת והפקת הלקחים". השר הוסיף כי פועל להפחתת הפעלת הכוח מול הציבור, אך הדגיש כי "מצד שני אני לא יכול לשאת מצב שבו אין שוויון בין אוכולוסיות - אני רוצה לראות יחס שוויוני".

אתמול טען בחקירתו קצין המשטרה סנ"צ ניסו גואטה, שתועד כי תקף מפגינים במחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, כי נהג באיפוק. לדבריו, "לא הגבתי עד שאחד המפגינים תקף אותי. קראו לי נאצי, הביאו לי בוקס וניסו להוריד לי את המסכה. זיהיתי מי נתן לי אגרוף ומיד קפצתי עליו - עושים לי רצח אופי".

קצין המשטרה ניסו גואטה מכה מפגינים בירושלים | צילום: חדשות 13

עוד אמר גואטה כי "ההפגנה הייתה מאוד אלימה והשוטרים חטפו מכות. מה שמתואר בסרטון לא תואם את המציאות. לא חרגתי מהנהלים". מנגד, גורמים במח"ש סבורים כי גואטה לא היה צריך לנהוג באלימות - והיה יכול לפעול אחרת. כמו כן, לטענת הגורמים , מוקדם לקבוע אם מדובר באירוע פלילי.