סערה בארה"ב: גבר שחור לא חמוש נורה בגבו ע"י שוטרים • תיעוד

השוטרים שהגיעו לזירה בקנושה שבוויסקונסין תועדו כשהם יורים בגבו של ג'ייקוב בלייק מטווח אפס. מצבו של הגבר קשה והוא פונה לביה"ח. בעקבות התיעוד פרצו מהומות בעיר שהגיעו אף למבנה ביהמ"ש

זמן צפייה: 02:25

סערה חדשה בארצות הברית: גבר שחור שאינו חמוש נורה אמש (ראשון) בגבו בעיר קנושה שבמדינת וויסקונסין ופונה במצב קשה לבית חולים במילווקי. בתיעוד נראה ג'ייקוב בלייק, אדם שחור לבוש חולצה לבנה, מלווה בידי שני שוטרים שמכוונים אליו נשק דרוך. בתיעוד לא ניתן לראות מה קדם להליכתו של הגבר השחור לעבר הרכב, ולא נשמעו חילופי מילים כלשהם בין הקורבן ליורים. בשלב מסוים בלייק נכנס למכונית והשוטרים ירו בגבו מטווח אפס.

מפרטי האירוע עולה כי השוטרים שהגיעו לזירה נקראו אליה לאור תלונה על סכסוך משפחתי. על פי השכנים, בלייק ניסה להפריד בין שתי נשים שרבו - עד הגעת השוטרים. מעדויות אחרות של הנוכחים במקום עולה כי עם הגעת השוטרים לזירה בלייק נורה מאקדח טייזר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מקורב לחמאס: "סימנים חיוביים לרגיעה בזמן הקרוב"

פומפאו יבקר בישראל ביום שני – ולאחר מכן ימריא לאמירויות

ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את דחיית אישור התקציב

שוטרים לבנים מכוונים נשק לעבר ג'ייקוב בלייק, שניות ספורות לפני שנורה
שוטרים לבנים מכוונים נשק לעבר ג'ייקוב בלייק, שניות ספורות לפני שנורה | צילום: חדשות 13

בעקבות פרסום תיעוד הירי בבלייק החלו מהומות במרכז קנושה, כשעשרות בני אדם החלו להשתולל ברחובות, ניפצו זכוכיות בבניין בית המשפט בעיר - וקראו "אין צדק, אין שלום". מושל וויסקונסין, טוני אוורס, מסר הודעה לאחר האירוע: "אין בידינו את כל הפרטים על אירוע הירי, אך מה שאנו יודעים בוודאות זה שלא מדובר בפעם הראשונה שבה אדם שחור נורה בידי אנשי אכיפת החוק במדינה שלנו".

בן קראמפ, עורך דין לזכויות האזרח בארה"ב, טען כי בעת הירי ילדיו של בלייק נכחו ברכב. לדבריו, "הם צפו כיצד שוטרים יורים באבא שלהם, הם יישאו מצולקים לנצח. איננו יכולים לתת לשוטרים להפר את החובה שלהם להגן עלינו".

זה אינו המקרה הראשון שבו מופגנת אלימות משטרתית כלפי אזרחים אפרו-אמריקניים. כזכור, לפני שלושה חודשים, ארצות הברית סערה בעקבות תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, שבו נראה שוטר ממשטרת מיניאפוליס לוחץ את ברכו על צווארו של ג'ורג' פלויד, במהלך מעצר למשך כעשר דקות, דבר שהוביל לבסוף למותו. זאת למרות זעקותיו של פלויד: "אני לא יכול לנשום". בעקבות זאת, החלו הפגנות ומחאות בעיר, שגלשו במהרה למהומות אלימות והפרות סדר בערים רבות בארה"ב, שכללו הצתת חנויות, מעשי ביזה וניפוץ חלונות של תחנת משטרה.

שוטר לבן חונק למוות את ג'ורג' פלויד
שוטר לבן חונק למוות את ג'ורג' פלויד | צילום: חדשות 13