"ילד לא נולד בגיל 3": עשרות מטפלות מוחות על תנאי העסקתן

עשרות מטפלות מפגינות במחאה על שכר נמוך והיעדר תקנים, ומאיימות כי לא יפתחו את שנת הלימודים הקרובה. "משחקים איתנו, נהיה ברחובות כמה זמן שיידרש עד אשר יימצא פיתרון"

מטפלות, חינוך, הפגנה

עשרות מטפלות חוסמות בשעה זו את רחובות קפלן ואבן גבירול בתל אביב בדרישה למשא ומתן עם משרדי החינוך והכלכלה. המטפלות מוחות על היעדר תקציבים ושכר נמוך ועל כך שאין אף גורם ממשלתי שיצר איתן קשר על מנת לטפל בנושא.

לדברי מארגני המחאה, מדובר במשבר הגדול ביותר בתחום זה מאז קום המדינה. "אנחנו דורשות משרת החינוך ומשרת הכלכלה להפסיק לברוח מאחריות ולהתעלם מהפעוטות וההורים", כך לשון ההודעה. "משחקים איתנו כיסאות מוזיקליים, כל משרד ממשלתי מעביר אותנו למשרד ממשלתי אחר. אנחנו נהיה ברחובות כמה זמן שיידרש עד אשר ימצא פיתרון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט ל"ניו יורק טיימס": "לא רואה פתרון לבעיה הפלסטינית בקרוב"

חום כבד בדרך: שרב קיצוני ישרור החל מהיום למשך יותר משבוע

בכירים במערכת החינוך: אין יכולת ממשית לדחות את פתיחת שנה"ל

מטפלת, מחאה, חסימות
מחאת המטפלות בתל אביב

"נעשה מכל מה שאנחנו יכולים כדי לשפר את תנאי ההעסקה של המטפלות המסורות שיום-יום מגיעות למעונות ומטפלות בכ-120 אלף תינוקות. נטפל בשכר, בתקנים ובכמות מטפלות לילדים. זה מאבק של כולנו, לא רק של המטפלות - זה מאבק עחל העתיד של דור ההמשך".

" בין היתר, נמתחה בהפגנה ביקורת על התנהלות הממשלה ובעיקר שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "לא נוכל להמשיך להפעיל את מעונות היום בצורה הזאת. אי אפשר להתעלל ככה במחנכות-מטפלות, מגיע להן שכר הוגן על עבודה קשה. ילדים לא נולדים בגיל 3. ממשלת ישראל תתעוררי. שאשא ביטון, רצית לקחת אחריות על מעונות היום - תתחילי לעבוד עבורנו".

כבר בתחילת השבוע כינסו מנהלי מעונות היום והמטפלות-מחנכות מסיבת עיתונאים שבה אמרו, בין היתר, כי לא תחודש שנת הלימודים לאחר החגים בעקבות מחסור של מאות עובדות, בשל השכר הנמוך והיעדר התקציב.