ביום הראשון לפתיחת הגנים: נוכחות של 60% מהילדים

כ-22 אלף גננים וגננות וכ-22 אלף סייעות, קיבלו את קבוצות א' של כ-250 אלף ילדי הגנים. נוכחות גבוהה נרשמה בגנים הממלכתיים, בעוד בגנים בחברה הערבית והחברה החרדית - השיעור היה נמוך

זמן צפייה: 03:04

גני הילדים נפתחו הבוקר (ראשון) בכל הרשויות, והחלו לחזור לשגרה הדרגתית. לאורך היום נרשמה נוכחות גבוהה בגנים הממלכתיים, ואילו בגנים בחברה הערבית והחברה החרדית נרשם שיעור נמוך יותר. בסך הכול נרשמה נוכחות של כ-60%.

כ-22 אלף מנהלות ומנהלי גנים, וכ-22 אלף סייעות, קיבלו את קבוצות א' של כ-250 אלף ילדי הגנים, שילמדו בחצי השבוע הראשון. הצוותים החינוכיים עבדו עם הילדים במרחבים החדשים, כשבכל מרחב תשעה ילדים לכל היותר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקלות חדשות הבוקר: הגנים נפתחים, מותרת התקהלות עד 50 איש

אמו של דקל וקנין על סערת הקדשת השיר לעבריין: "לא ידע מי זה"

הצבת מחסומים בחופי הים ובפארקים: המשטרה נערכת לל"ג בעומר

גן ילדים בירושלים
גן ילדים בירושלים | צילום: רויטרס

חן גור גלמידי, אם לשני ילדים מקריית ביאליק, שהתבקשה לא לשלוח את בנה למעון הביעה בריאיון בחדשות 13 את מורת רוחה מההחלטה: "שום דבר לא השתנה בעצם. אנחנו נבחרנו לקבוצה שחוזרים לגנים בימי רביעי עד שישי. משרד העבודה והרווחה החליט שיש לו קריטריונים דרקוניים לגבי מי שחוזר לגן ואנחנו לא נבחרנו".

"מכריחים אותי להוציא חופשת מחלה כדי שאני אוכל להישאר בבית. זה או שאני יושבת בבית עם מחלה, או שאני יושבת בבית בלי משכורת", הסביר חן. "המצב הזה לא יכול להימשך, כדי שכולנו נוכל לחזור למעגל העבודה".

ילדים מתכוננים לחזרה לגנים
ילדים מתכוננים לחזרה לגנים | צילום: חדשות 13

שר החינוך רפי פרץ מסר כי "בשורה גדולה למערכת החינוך, לתלמידים, להורים ולמשק כולו. גני הילדים שבו לפעילות הדרגתית ומבוקרת, על מנת לחזור לשגרה תקינה וכן לאפשר למשק בישראל להיפתח בצורה נרחבת ויעילה יותר. עמלנו רבות להוציא את המהלך לפועל ויש לשמור על ההנחיות כפי שהן בכדי לייצר מצב בו הילדים נשמרים הן במהלך יום הלימודים והן בשעות הצהריים. בריאותם ובריאות הציבור חשובה יותר מכל דבר אחר והירתמות כלל ההורים חשובה. אין לי ספק כי פתיחת הגנים תעזור למדינה כולה בחזרה ההדרגתית לשגרה ולמשק כולו להתאזן מחדש".

שום דבר לא השתנה בעצם. אנחנו נבחרנו לקבוצה שחוזרים לגנים בימי רביעי עד שישי. משרד העבודה והרווחה החליט שיש לו קריטריונים דרקוניים לגבי מי שחוזר לגן ואנחנו לא נבחרנו. אנחנו הילד ה-18 אמרו לנו שאם ילד אחד לא יגיע אנחנו נוכל לבוא.

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום חזרו לגנים, למעונות ולמשפחתונים מאות אלפי ילדים, ובכך סימנו שלב נוסף בתוכנית ההקלות של הממשלה בחזרה לשגרה. כזכור, כבר בשבוע שעבר הסרה הממשלה חלק מהמהגבלות, ותלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב חזרו ללימודים, הקניונים נפתחו ובוטלה מגבלת ה-100 מטר. מהיום גם מותרת התקהלות של עד 50 בני אדם.

השלב הבא בהקלות יתקיים בשבוע הבא, אז ייפתחו המוזיאונים ותותר פעילות ספורט ללא מגע של עד 20 איש. בסוף החודש, ייפתחו בריכות השחיה, גני השעשועים ותותר התקהלות של עד 100 איש במרחב הפתוח. בשלב זה, הממשלה תבחן את פתיחת המסעדות, את פתיחת הספורט התחרותי ואת חזרתם ללימודים של תלמידי כיתות ד'-י'. רק באמצע חודש יוני ייפתחו בתי הקולנוע והתיאטראות, המוסדות להשכלה גבוהה ואף תיבחן האופציה להותיר התקהלויות ללא הגבלה.