הקלות חדשות הבוקר: הגנים נפתחים, מותרת התקהלות עד 50 איש

החל השלב השני בתוכנית ההקלות. מאות אלפי ילדים יחזרו למעונות ולמשפחתונים, אך רבים ייאלצו להישאר בבית. המשך השלב השני יתרחש בעוד שבוע עם פתיחת מוזיאונים ופעילות ספורט עד 20 איש

זמן צפייה: 01:34

מגפת הקורונה: הבוקר (ראשון) חזרו לגנים, למעונות ולמשפחתונים מאות אלפי ילדים, ובכך סימנו שלב נוסף בתוכנית ההקלות של הממשלה בחזרה לשגרה. כזכור, כבר בשבוע שעבר הסרה הממשלה חלק מהמהגבלות, ותלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב חזרו ללימודים, הקניונים נפתחו ובוטלה מגבלת ה-100 מטר. מהיום גם מותרת התקהלות של עד 50 בני אדם.

השלב הבא בהקלות יתקיים בשבוע הבא, אז ייפתחו המוזיאונים ותותר פעילות ספורט ללא מגע של עד 20 איש. בסוף החודש, ייפתחו בריכות השחיה, גני השעשועים ותותר התקהלות של עד 100 איש במרחב הפתוח. בשלב זה, הממשלה תבחן את פתיחת המסעדות, את פתיחת הספורט התחרותי ואת חזרתם ללימודים של תלמידי כיתות ד'-י'. רק באמצע חודש יוני ייפתחו בתי הקולנוע והתיאטראות, המוסדות להשכלה גבוהה ואף תיבחן האופציה להותיר התקהלויות ללא הגבלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גורמים בימינה: נתניהו בועט אותנו החוצה; הליכוד: דחו כל הצעה

מספר המתים מקורונה עלה ל-247; מניין החולים הפעילים – 4,831

"מאוד מתגעגעת לחברים": כך נערכים הילדים לחזרה לגנים

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-education-society-part-10051107' autoplay='0' credit='גן פעמונים באשדוד' desc='חוזרים לגנים' kid='1_fbfey94h' duration='33'']

לצד אלה שיחזרו למסגרות הלימוד, רבים ייאלצו להישאר בבית. לא מעט גננות בגנים הפרטיים החליטו שלא לפתוח את הגן או לדחות את הפתיחה בגלל הקושי ליישם את ההנחיות המסורבלות של משרד הבריאות. אלפי מטפלות במשפחתונים המפוקחים הודיעו על שביתה, ועשרות אלפי הורים לפעוטות במעונות המפוקחים גילו במהלך סוף השבוע שילדיהם לא יוכלו לחזור למעונות בשל הדרישה לשהות בקבוצות קבועות שבהן לא יותר מ-17 ילדים.

בגנים העירוניים יתקיימו הלימודים רק שלושה ימים בשבוע, חלקם ברוטציה בין שתי קבוצות ילדים תחת הנחיות מאתגרות של שמירה על היגיינה ומרחק. כבר בשישי הושגו הסכמות בנוגע לפתיחת הצהרונים אבל רק במהלך היום החלו הרשויות להיערך להפעלתם כך שלפחות בימים הראשונים הלימודים יסתיימו ב-14:00 ולא יאפשרו להורים חזרה מלאה לעבודה.

החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון
החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון

מתווה החזרה לגנים קובע כי מספר הילדים בגן לא יעלה על 18, כאשר הם ילמדו בשתי קבוצות, כשבכל קבוצה 9 ילדים. הפעילות בגן תפוצל לשתי קבוצות ראשיות כשכל קבוצה תלמד 3 ימים בשבוע. משרד החינוך המליץ לבצע סבבים בימים כדי לשמור על עקרון ההוגנות והשוויון בין ההורים. בגני הילדים לומדים בסך הכל כחצי מיליון ילדים, וחזרתם אל הגנים תעשה באופן מדורג. בשל מתכונת הסבבים, יכולת ההגעה לסבב עומדת על כ-250 אלף ילדים. החזרה ללימודים היא בחירה של ההורים, ואין מדובר בחובה.