עד כמה ילדים נפגעים מקורונה - ובאיזו מידה הם מדביקים אחרים?

אין כמעט דוגמאות לתמותת ילדים מהנגיף ונדיר שהם נזקקים לאשפוז. חוקרים רבים סבורים כי החזרת הילדים למסגרות החינוך היא סיכון כדאי, בהתאם לשימוש באמצעי זהירות ושמירת מרחק במוסדות

זמן צפייה: 03:47

בעוד רגע מתעתדים לכנס אצלנו את הדיון הגדול על פתיחת הגנים ובתי הספר היסודיים וזה מעלה כמובן שורה של שאלות נוקבות. אפשר לחלק אותן לשלוש: עד כמה ילדים נדבקים בקורונה, עד כמה הם נפגעים ממנה ובאיזו מידה הם מדביקים אחרים.

נתחיל מהאמצע, ילדים כמעט אף פעם לא זקוקים לאשפוז, ובעולם אין כמעט דוגמאות לתמותת ילדים מקורונה. נראה שהמערכת החיסונית של ילדים מתמודדת היטב עם הנגיף. לגבי מקרי ההידבקות של ילדים - בישראל יש 914 ילדים שאובחנו חולי קורונה, עם תסמינים קלים בלבד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליצמן עוזב את משרד הבריאות: "רוצה להוביל לפתרון מצוקת הדיור"

"אנחנו נחנקים": הפגנות ברחבי הארץ בדרישה לפתיחת עסקים

9.2 מיליון אזרחים, 45% מהיהודים חיים בארץ: ישראל במספרים

בית ספר בשעת מבחן
בית ספר בשעת מבחן | צילום: רויטרס

לגבי סוגיית ההדבקה מילדים, במחלות נשימתיות מקובל לחשוב שילדים הם מקור דרמטי של הדבקה, אבל במקרה של מחלת הקורונה יותר ויותר מחקרים מראים שילדים לא מאוד מדביקים את סביבתם. לדוגמא, מחקר הולנדי בדק ומצא שכל חולי הקורונה שנבדקו לא קיבלו אותו מילד או ילדה נשאים. יתרה מזאת, בדיקה של ילד בריטי שנדבק במחלה העלתה ש-172 איש נחשפו אליו, אך א, אחד מהם לא נדבק.

יש לציין כי בהתפרצות בבית ספר יסודי בשוודיה נדבקו מורות ומורים רבים כאשר אחד מהם, בן 60, מת, אבל שם לא ברור אם הילדים הדביקו את אנשי הצוות או אלו את עצמם. בכל אופן, השוודים סגרו את בית הספר.

בית ספר
בית ספר | צילום: רויטרס

בסך הכול, רוב החוקרים מאמינים היום כי אם יהיו אמצעי זהירות ומרחק בבתי הספר ובגנים, החזרת הילדים למסגרות החינוך היא סיכון כדאי. השאלה כמובן היא האם האמצעים האלה קיימים והאם מישהו עושה מעשים נמרצים כדי שהם יהיו שם לקראת החזרה ללימודים?