"אנחנו נחנקים": הפגנות ברחבי הארץ בדרישה לפתיחת עסקים

התאחדות העצמאים מפגינה במספר מוקדים ברחבי הארץ • עימותים פרצו במחאת סוחרי שוק מחנה יהודה בין השוטרים למפגינים • הערב יתקיים טקס מחאת האמנים תחת הכותרת "אל תכבו את המשואה שלי"

זמן צפייה: 00:40

מגפת הקורונה: היום (ראשון) מתקיימות במוקדים רבים ברחבי הארץ הפגנות של בעלי עסקים בדרישה לפתיחתם, ברקע ההקלות שהחלו היום במסגרתן אושרו לפתיחה חנויות רחוב.

ברגעים אלו מתקיימת הפגנת "התאחדות העצמאים" בעשרה מוקדים, בהם בחיפה, ירושלים, תל אביב, אשקלון, אשדוד ועוד. המפגינים נוסעים בשיירות רכבים ואמבולנסים ברחבי הארץ וטוענים: "מי שלא בא נכנע למערכת בלי מלחמה, ובמלחמת העצמאים אסור לנו להפסיד". כמו כן, יתקיימו הפגנות עצמאים מול הנהלות הבנקים בתל אביב.

במקביל, נערכת הפגנת סוחרי שוק מחנה יהודה שמוחים על החלטת הממשלה שלא לפתוח את השוק במסגרת ההקלות שיצאו לדרך הבוקר. את באי השוק קיבל שלט גדול שעליו נכתב: "ברוכים הבאים לאיקאה מחנה יהודה", במחאה על כך שחנות הריהוט נפתחה בעוד השוק נותר סגור. במקום התפתחו עימותים בין המשטרה למפגינים - אדם אחד נעצר.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2004261117' autoplay='0' credit='' desc='מחאת סוחרי שוק מחנה יהודה' kid='1_t5gfulyt' duration='21'']

הפגנת סוחרי שוק מחנה יהודה בירושלים
הפגנת סוחרי שוק מחנה יהודה בירושלים | צילום: רון ירקוני יחסי ציבור

[brightcove_iframe video_id='news-part-2004261532' autoplay='0' credit='נתיבי ישראל' desc='אחרי ההנחיות החדשות: התנועה בכבישים חזרה ל-75% בהשוואה לימים שלפני המשבר' kid='1_2g7qr1qr' duration='15'']

יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן, ציינה כי "סוחרי השוק בקריסה כלכלית. קוראת לממשלה לקבל את המתווה שראש העיר ואנו סוחרי השוק, הגשנו לפני למעלה משבועיים. אנחנו מוכנים ליישם כל הנחיה שתינתן, רק שהממשלה תיתן לנו את הזכות להתפרנס בכבוד".

ברגעים אלו נערכת בכיכר רבין הפגנה להצלת ענף המחול בה השתתפו למעלה ממאה רקדנים ורקדניות. המפגינים הגיעו בלבוש בצבע אדום ואחזו שלטים "המדינה תולה גם את ענף המחול".

[brightcove_iframe video_id='צילום: לין גורביץ' אני שולמן' autoplay='0' credit='לין גורביץ', אני שולמן' desc='מחאת ענף המחול' kid='' duration='0'']

מחאת ענף המחול
מחאת ענף המחול | צילום: לין גורביץ' אני שולמן

הפגנה נוספת נערכה הבוקר מטעם פעילי קואליציית 100%, שערכו פעולות מחאה בתוך מרכולי קניות. המחאות נערכו על מנת לעורר את המודעות לכך שאזרחים רבים לא מקבלים שכר מלא, ומחירי המוצרים במרכולים והמיסים נשארים גבוהים. המוחים דרשו 100% מהשכר לכל מי שנפגע ממשבר הקורונה. במהלך היום צפויים הפעילים להפגין בעוד ערים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2004261225' autoplay='0' credit=' קואליציית ה-100%' desc='מחאת קואליציית ה-100%' kid='1_ur0vqswc' duration='151'']

בשעה 17:00 ייערך מפגש חירום של מעצבי האופנה שיתאגדו במתחם "פנתרה" ברחוב הארבעה שבתל אביב במטרה לגבש מתווה להקלות מול משרד האוצר בעקבות המשבר. לטענתם, המשבר פגע אנושות בענף האירועים, הענף שיחזור אחרון לפעילות במשק.

בין המשתתפים יהיו ג'ולי וינו, גליה להב, ליז מרטינז, אוריה עזרן, ענבל דרור ומעצבים רבים נוספים. המפגש נועד, לטענת המארגנים, כדי "לזעוק את הצעקה של מעצבי האופנה והכלות שמובילים תעשייה שמגלגלת מיליונים והכניסה כסף רב לקופת המדינה ולא מקבלת מענה".

מחאת העצמאים
מחאת העצמאים

בהמשך הערב, בשעה 20:00, יתקיים ברחבת הקאמרי טקס מחאה תחת הכותרת "אל תכבו את המשואה שלי" במסגרת המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים. הטקס ייערך בהנחיית השחקן צחי הלוי ובהשתתפות קרן פלס שתשיר בפתיחת הטקס את שירה "שקופים".

במסגרת האירוע יתקיים טקס בו יגיעו בזה אחר זה 12 נציגים מענפים שונים של התעשייה ויכבו את המשואה במחאה על 150 אלף המובטלים. האירוע יתקיין ללא קהל.