ההורים נדבקו בקורונה - אך שלחו את ילדיהם לבתי הספר

לאחר שהורים מאשדוד אובחנו בנגיף, הילדים נבדקו - אך הלכו ללימודים עוד לפני קבלת התוצאות, שהראו שאכן נדבקו. 2 כיתות הוכנסו לבידוד. "זה פשע" • אחיות בסורוקה נדבקו בחתונה - מחלקה נסגרה

זמן צפייה: 01:27

זוג הורים מאשדוד אובחנו שנבדקו בקורונה, וילדיהם עברו בדיקות גם הם בדיקות. אך עוד לפני קבלת התוצאות, הם כבר הלכו ללימודים - אז התגלה שהשניים, שלומדים בכיתות ב' ו-ח' אכן נדבקו. בשל כך, שתי כיתות הוכנסו לבידוד - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. ההורים זועמים: "אני בחרדות שאם הבת שלי נדבקה יש לי ילדים, יש אותי, שאני בקבוצת סיכון. הם שלחו את הילדה כשהם יודעים שהיא חולה - זה פשע".

אחת האימהות, שבתה לומדת עם הילדה שנדבקה בקורונה, סיפרה כי "הילדה בעצמה אמרה - 'ההורים שלי חולי קורונה וגם אני חולת קורונה, ובכל זאת באתי לבית הספר". לדברי האם, בתה סיפרה לה כי הילדה "עשתה מזה צחוק והשתעלה ליד ילדים אחרים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קבינט הקורונה הכריע: מיום שני – סגר על ערים אדומות

גמזו לאחר החלטת קבינט הקורונה: "התפרצות מטרידה במגזר החרדי"

רה"מ יתייצב בשבוע הבא בדיון על "הכישלון המחפיר בניהול המגפה"

בית ספר סגור בעקבות נגיף הקורונה
בית ספר סגור | צילום: חדשות 13

בעירייה הגיבו בחומרה למקרה, הגישו תלונה במשטרה והמשפחה נקנסה ב-5,000 שקלים. מטעם העירייה נמסר כי "העירייה הגיבה בחריפות עם גילוי המקרה, ואף פנתה למשטרה. במקביל, מקפידים ללוות את התלמידים בכיתות שנכנסו לבידוד". משרד החינוך נמסר בתגובה לאירוע כי "מדובר במקרה חמור שאסור היה שיתרחש. בימים אלה של עליה בתחלואה ראוי לגלות אחריות אישית וציבורית ולפעול בהתאם להנחיות הבריאות המתבקשות מכולם".

אחיות חגגו בחתונה ונדבקו בקורונה - מחלקת כירורגיית ילדים בסורוקה נסגרה

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0309202033' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ugk2volj' duration='61'']

בתוך כך, הערב פורסם כי מחלקת כירורגית ילדים בבית החולים סורוקה שבבאר שבע נסגרה, לאחר שארבע אחיות אובחנו חולות קורונה.

לחדשות 13 נודע כי כמה מהאחיות במחלקה חגגו יחד בחתונת ביתה של אחת האחיות מהמחלקה, ולאחר מכן התברר כי הן נדבקו. האחיות שאובחנו כחולות מאומתות באו במגע עם שאר האחיות במחלקה, לכן 16 מנשות הצוות נאלצו להיכנס לבידוד והמחלקה נסגרה. הילדים שמטופלים במחלקה הועברו לקבלת טיפול במחלקות אחרות.