תלמידים רצו לעלות לאוטובוס - הנהג סירב מחשש שנדבקו בקורונה

תלמידי תיכון "טוביהו" בבאר שבע סורבו לעלות להסעה משום שהם לומדים במוסד החינוכי שבו תלמידים נמצאים בבידוד. "הנהג אמר 'אלה מבית הספר הנגוע', והמפקח סימן לו להמשיך בנסיעה"

זמן צפייה: 00:45

בהלת הקורונה: תלמידי תיכון "טוביהו" בבאר שבע סורבו לעלות להסעת בית הספר, מפני שהנהג חשש שנדבקו בנגיף הסיני. לטענתם, לא נתנו להם לעלות לאוטובוס - גם כשהם עוטים מסכות. "הנהג אמר 'אלה מבית הספר הנגוע', והמפקח סימן לו עם היד להמשיך בנסיעה", סיפרו גיא וסטיבן. "זה גועל נפש, זה נוראי ומגעיל - הם נסעו ולא הקשיבו לנו".

בתוך כך, חני גרינברג, מנכ"לית תיכון קרית חיים, שתלמידיו היו בקרבת התיירים הדרום קוריאנים שחלו בקורונה סיפרה כי "אתמול כשקיבלנו את ההודעות של משרד הבריאות שנתן את הרשימה המדויקת של המקומות שבהם ביקרו הקוריאנים, ראינו שאחד המקומות חופף לאותם ימים ושעות שהתלמידים שלנו היו באזור. כל התלמידים היו חשופים, הם הצטלמו עם הקוריאנים - כולם עודכנו ונמצאים בבית. אנחנו נותנים לגיטימציה לכל הורה שמחליט שהוא לא מעוניין לשלוח את ילדיו ללימודים ומכבדים את החשש. עיקר התפקיד שלנו הוא להרגיע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בהלת הקורונה: ישראל אוסרת כניסת נוסעים מיפן ומקוריאה הדרומית

בהלת הקורונה: נתניהו יקיים הערכת מצב במשרד הבריאות

ארדן: "נערכים לאפשרות של שיבוש הבחירות בגלל הקורונה"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-health-part-2020223714' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו יקיים הערכת מצב על הנגיף; קוריאה הדרומית התלוננה לישראל' kid='1_f4cp0s2r' duration='96'']

נוסף על כך, 90 תלמידי כיתה י' מבית הספר "אורט אלון" בעפולה ייכנסו לבידוד לאחר ששהו בקרבה לחברי המשלחת מקוריאה הדרומית. הלימודים בבית הספר נמשכים כרגיל, עם זאת, רק 50 תלמידים מתוך 500 הגיעו ליום הלימודים.

משרד החינוך פתח קו חם לתמיכה בתלמידים ובצוותים החינוכיים בנוגע לנגיף, ומשרד הבריאות הנחה למנות צוות ליווי לבית הספר שיכלול יועצים חינוכיים ופסיכולוגים, צוות בריאות שיכלול את הממונה על תחום הבריאות במשרד, וצוות שידאג להעמיד אמצעים מקוונים כדי לעמוד בקשר עם התלמידים המבודדים בביתם.

תלמידי כיתה ט', שנחשפו לתיירים הדרום קוריאניים שחלו בקורונה
תלמידי כיתה ט', שנחשפו לתיירים הדרום קוריאניים שחלו בקורונה | צילום: חדשות 13

במהלך הלילה הודיעו הרשויות בסין כי 648 בני אדם נוספים נדבקו בנגיף - בכך עלה מניין הנדבקים הכולל במדינה ל-76,936. מהרשויות נמסר עוד כי ביממה האחרונה מתו 97 בני אדם לאחר שנדבקו בווירוס - מה שהעלה את מניין המתים הכולל בסין ל-2,442 בני אדם. בקוריאה הדרומית נדבקו 123 בני אדם נוספים, ומספר הנדבקים עומד על 556.