ארדן: "נערכים לאפשרות של שיבוש הבחירות בגלל הקורונה"

השר לביטחון הפנים התייחס להתפשטות הנגיף ואמר כי "במידה ואנשים לא יצייתו להוראות הבידוד - אנו ערוכים לאכוף את הנושא" • אוחנה על פרשת הממד החמישי: "הייתה צריכה להיחקר לפני חודשים"

זמן צפייה: 05:20

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס הערב (שבת) להתפשטות נגיף הקורונה במהדורת השבת עם הילה קורח ואמר כי "אנחנו עשרה ימים לפני בחירות, אני הנחתי את המשטרה להיערך למצב שהנגיף עלול להביא לשיבוש הבחירות, אפילו בצורה של פייק ניוז כדי להטעות באזורים מסויימים. לכן משטרת ישראל נערכת כדי שלא תהיה פגיעה בטוהר הבחירות".

כמו כן, הוא התייחס להנחיות הבידוד של משרד הבריאות וציין כי "השלב הראשון באכיפת הבידוד הוא באחריות משרד הבריאות. היה ואנשים לא יצייתו באופן סדרתי, יתחמקו מהנחיות משרד הבריאות, המשטרה בהחלט הכינה צוותים לנושא הזה כדי לאכוף".

השר התייחס גם לפרשת הממד החמישי ולטענה כי התזמון של פתיחת החקירה הוא פוליטי ואמר כי "יו"ר כחול לבן עושה בדיוק את מה שהוא מאשים בו את רה"מ. זה לא לחץ פוליטי, היה כאן דוח מבקר חמור מאוד. הייתה פה התקשרות מזעזעת שבלשון עדינה מריחה כמו קומבינה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-part-2002222010' autoplay='0' credit='' desc='השר אוחנה בריאיון ב"המטה המרכזי"' kid='1_onr0l2ey' duration='479'']

בתוך כך, שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס לפרשת הממד החמישי בריאיון ב"המטה המרכזי" עם אילה חסון ואמר כי "כבר לפני חודשים נאמר שיש היבטים פליליים בפרשה הזו. לפני חודשים כבר היה צריך לפתוח חקירה, למה לא פתחו עד עכשיו? זו המפלגה שמתיימרת לטוהר מידות ולניקיון כפיים - כמעט כל אבן שאת הופכת שם יש שחיתות. זה לא רק בני גנץ, זה גם גבי אשכנזי".

אוחנה התייחס גם להקלטות מנדלבליט-אשכנזי שנחשפו בחדשות 13 וקרא לחשוף את ההקלטות: "אני קורא לו וגם ליועמ"ש להסיר את צווי איסור הפרסום מעל ההקלטות. מה יש לכם להסתיר. הציבור צריך לראות על מה מדובר. כשזה נוגע לנתניהו רצים אחוזי אמוק לחשוף. יש פה חשד להתנהלות לא פשוטה".

אוחנה התייחס גם לתזמון בו הוחלט על פתיחה בחקירה פלילי ואמר כי "מה שברור זה שצריך להיות דין אחד לכולם. או שעושים אותו דבר לנתניהו ולאחרים ונוהגים בהם בשיוויון, או שלא עושים את זה לאף אחד. אבל אי אפשר לעשות דין אחד לנתניהו ואחד לכל היתר".