בהלת הקורונה: ישראל אוסרת כניסת נוסעים מיפן ומקוריאה הדרומית

משרד הבריאות הודיע על איסור כניסת אזרחי שתי המדינות, שבהן ישנה התפרצות בהיקף משמעותי של הנגיף • בכירים ביפן הביעו מחאה על ההחלטה לאסור כניסה אזרחיה • בדיקות לבאים מאוסטרליה ואיטליה

זמן צפייה: 06:49

נגיף הקורונה: לאחר שישראל דחתה את כניסתם של 130 אזרחי קוריאה הדרומית שנחתו בנמל התעופה בן גוריון, משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי לא יאפשר כניסה לישראל של נוסעים מיפן ומקוריאה הדרומית, בעקבות החשש מהתפשטות הנגיף הסיני בארץ. משרד הבריאות הוסיף כי מי ששהה באוסטרליה ובאיטליה ב-14 הימים האחרונים וסובל מתסמיני המחלה מחויב להיבדק.

בכירים בממשלת יפן פנו לשגרירת ישראל בטוקיו יפה בן-ארי, הביעו מחאה על החלטת ישראל לאסור על כניסת אזרחים יפנים לישראל והדגישו כי הם רואים את המהלך בחומרה, כך אמר פקיד ישראלי בכיר לחדשות 13. האיסור על כניסת מי ששהה ביפן ושמגיע בדרך אווירית ייכנס לתוקף החל ממחר בבוקר בשעה 8:00.

במקביל, צה"ל הודיע כי הוא נערך לקליטת 200 אזרחי קוריאה הדרומית השוהים בישראל במתקן צבאי.

בתוך כך, ועד עובדי רשות שדות התעופה כינס הבוקר את עובדי נמל התעופה בן גוריון לישיבת חירום, בשל התפשטות נגיף הקורונה בעולם וההשלכות על עולם התעופה, והודיע כי לא יגוייסו עובדים חדשים בזמן הקרוב. יו"ר ועד העובדים , פנחס עידן מסר לעובדים כי ההנהלה והוועד דואגים למיגון ומוגנות העובדים. "אם המצב ימשך כך חלק מהעובדים יעברו לחלקיות משרה או יצאו לחופשה ללא תשלום במטרה למנוע פיטורי עובדים. אני מאוד מקווה שלא ניאלץ להגיע לכך", אמר עידן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארדן: "נערכים לאפשרות של שיבוש הבחירות בגלל הקורונה"

כוח צה"ל ירה לעבר שני פלסטינים שהניחו מטען ליד גדר הרצועה

"דקרה 40 פעמים": אישה נאשמת ברצח חברתה בכרמיאל

נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה
נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

חני גרינברג, מנכ"לית תיכון קרית חיים, שתלמידיו היו בקרבת התיירים הדרום קוריאניים שחלו בקורונה סיפרה כי "אתמול כשקיבלנו את ההודעות של משרד הבריאות שנתן את הרשימה המדויקת של המקומות שבהם ביקרו הקוריאנים, ראינו שאחד המקומות חופף לאותם ימים ושעות שהתלמידים שלנו היו באזור. כל התלמידים היו חשופים, הם הצטלמו עם הקוריאנים - כולם עודכנו ונמצאים בבית. אנחנו נותנים לגיטימציה לכל הורה שמחליט שהוא לא מעוניין לשלוח את ילדיו ללימודים ומכבדים את החשש. עיקר התפקיד שלנו הוא להרגיע".

נוסף על כך, 90 תלמידי כיתה י' מבית הספר "אורט אלון" בעפולה ייכנסו לבידוד לאחר ששהו בקרבה לחברי המשלחת מקוריאה הדרומית. הלימודים בבית הספר נמשכים כרגיל, עם זאת, רק 50 תלמידים מתוך 500 הגיעו ליום הלימודים.

תלמידי כיתה ט', שנחשפו לתיירים הדרום קוריאניים שחלו בקורונה
תלמידי כיתה ט', שנחשפו לתיירים הדרום קוריאניים שחלו בקורונה | צילום: חדשות 13

משרד החינוך פתח קו חם לתמיכה בתלמידים ובצוותים החינוכיים בנוגע לנגיף, ומשרד הבריאות הנחה למנות צוות ליווי לבית הספר שיכלול יועצים חינוכיים ופסיכולוגים, צוות בריאות שיכלול את הממונה על תחום הבריאות במשרד, וצוות שידאג להעמיד אמצעים מקוונים כדי לעמוד בקשר עם התלמידים המבודדים בביתם.

במהלך הלילה הודיעו הרשויות בסין כי 648 בני אדם נוספים נדבקו בנגיף - בכך עלה מניין הנדבקים הכולל במדינה ל-76,936. מהרשויות נמסר עוד כי ביממה האחרונה מתו 97 בני אדם לאחר שנדבקו בווירוס - מה שהעלה את מניין המתים הכולל בסין ל-2,442 בני אדם. בקוריאה הדרומית נדבקו 123 בני אדם נוספים, ומספר הנדבקים עומד על 556.

בנימין נתניהו ובחורה עם מסיכה נגד וירוס הקורונה
בנימין נתניהו ובחורה עם מסיכה נגד וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות בנוכחות שר הבריאות ליצמן, שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים, מנכ"לי בתי חולים וגורמים בכירים נוספים. זאת, בהמשך לדיונים שהתקיימו בימים אחרונים בנושא היערכות והתמודדות עם הנגיף ובשל ההתפתחויות האחרונות.

במקביל, ממשלת קוריאה הדרומית הודיעה כי הגישה תלונה לישראל, כאמור, בעקבות ההחלטה לאסור על כניסת אזרחיה למדינה. לאחר שישראל דחתה את כניסתם של 130 קוריאנים שנחתו בישראל, משרד החוץ הקוריאני יצר קשר עם ממשלת ישראל וביקש לאפשר את כניסתם, אך סורב.

נציגת משרד הבריאות הוסיפה: "אנחנו נמצאים בתיאום עם משרד החוץ ועם ממשלת דרום קוריאה והנציגות שלהם פה מגבשים את המאמצים והתוכניות על מנת שהם יחזרו לארצם בשלום, בבטחה ובמהירות". לדבריה, הסיכוי להידבק "תלוי במרחק מהאדם המדבק. אנחנו לא יודעים כרגע מי האנשים המדבקים ולא איפה הם ישבו במטוס. אנחנו מתייחסים לכל המטוס כבעל סכנת הידבקות".