לראשונה: משרד החינוך יתיר לצלם שיעורים שנערכים בכיתות

בצל מגפת הקורונה: מצלמות יוצבו בכיתות, כפוף להסכמת המורה, בכדי לאפשר לתלמידים חולים או כאלה שנמצאים בבידוד לקחת חלק בלמידה. "תשתית חשובה ומשמעותית בתהליך הלמידה"

שיעור בזום
שיעור בזום | צילום: חדשות 13

בעקבות מגפת הקורונה והמעבר ללמידה מרחוק, משרד החינוך הסדיר היום (ראשון) את נושא הפעלת המצלמות בכיתות הלימוד, וזאת על מנת לאפשר למידה משולבת מהכיתה ומרחוק בו זמנית. צילום השיעור יתבצע באמצעות הצבת מצלמות חיצוניות המחוברות למחשב או לטלפון של המורה, כפוף לנהלים שקבע משרד החינוך על מנת למנוע חשיפה של מידע פרטי. כמו כן, לא יתאפשר צילום של התלמידים במהלך השיעור.

לטענת משרד החינוך, הפעלת המצלמה בכיתה תאפשר לתלמידים שנמצאים בסיכון בריאותי, בבידוד או חולים ללמוד מהבית יחד עם חבריהם הלומדים בכיתה או בקבוצות לימוד. בהתאם לתקנות המשרד, הפעלת המצלמות תותנה בעמידה במספר תנאים, ביניהם: המצלמה תופנה למורה בלבד, המורה המלמד יהיה חייב להסכים לצילום השיעור, טרם תחילת השיעור על המורה להבהיר לתלמידים כי השיעור מצולם, וכי חל איסור על ההורים או התלמידים לצלם או להקליט של השיעור ולהפיצו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אש בקבינט הקורונה: ללא אכיפה יעילה – אין טעם בעוצר לילי

התפתחות דרמטית בפרשת השחיתות של ראש עיריית אור עקיבא

התחזקו החשדות נגד ההורים מאשקלון; לתינוק נזק מוחי בלתי הפיך

שיעור בזום
שיעור בזום | צילום: חדשות 13

מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, מסר: "משרד החינוך ממשיך להתאים את עצמו למציאות המשתנה. החוזר החדש מניח עוד אבן דרך משמעותית בעבודתה של מערכת החינוך. הוא יוצק תשתית חשובה ומשמעותית בתהליכי ההוראה והלמידה, תוך שמירה מהודקת על עקרון היסוד הגנת הפרטיות, זו של התלמיד וזו של עובד ההוראה כאחד. בכוונתנו להמשיך ולהוביל את ההתאמות הנדרשות על מנת לספק לתלמידי ישראל רצף חינוכי, חוסן נפשי ותחושת וודאות שיאפשרו להם יציבות רגשית ופניות ללמידה, ובד בבד גם מסגרת עבודה גמישה, מאפשרת ויציבה לאנשי החינוך".

במקביל, קבינט הקורונה התכנס היום על מנת להכריע אם לאפשר את החלת השלב השלישי במתווה היציאה מהסגר, ובכך להשיב לבתי הספר את תלמידי כיתות ה'-ו'. עוד לפני כן, השרים דנו גם ביוזמה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להכריז על עוצר לילי.

בתוך כך, גורמים מעריכים כי פתיחת מערכת החינוך עבור תלמידי ה'-ו' תידחה, זאת משום שבמשרד הבריאות מתנגדים לכל הקלה משמעותית כל עוד מקדם ההדבקה גבוה. לא זו בלבד, גם מבחינה לוגיסטית ייקח עוד קצת זמן עד שבתי הספר יוכלו להיערך לחזרתם של התלמידים. גם פתיחת המסחר בקניונים צפויה להידחה לשבוע הבא.