ראשי רשויות: "הלימודים בכיתות ד'-י' לא ייפתחו במתווה הנוכחי"

ראשי השלטון המקומי פנו לנתניהו וביקשו שיגבש תוכנית חדשה להשבת ילדים לבית הספר בטענה כי לא יוכלו לפתוח את מוסדות החינוך עבור שכבות נוספות. "הילדים הם לא שפני ניסיונות"

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: דוברות משרד החינוך

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, ויו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג', פנו היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשו ממנו שיגבש תוכנית חלופית לחזרת הילדים הנותרים לבתי הספר. לטענתם, "מתווה החזרה של תלמידי כיתות ד'-י' אינו מהווה חזרה ללימודים ולא נותן פתרון לאיש - לא נוכל לפתוח את מוסדות החינוך עבור שכבות נוספות".

כמו כן, ביבס וחג'ג' ביקשו לגבש יחד עם הממשלה מתווה מותאם, שעיקרו החזרת היישובים בהן התחלואה נמוכה באופן מלא לספסל הלימודים. לדברי ביבס, "הילדים הם לא שפני נסיונות וההורים מחפשים פתרונות אמיתיים. הפתרונות שהוצעו לא מספקים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנכ"ל משרד הבריאות הודיע על פרישה: "גאה בשנותיי בתפקיד"

המחבל הבחין בחייל מרים ראשו – והשליך אבן לעבר פניו החשופות

שני כסאות בין אדם לאדם: ב-14 ביוני ייפתחו אולמות התרבות

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: דוברות משרד החינוך

חג'ג' הוסיף כי "עוד בטרם התגברנו על קשיי ההתארגנות לפתיחת הלימודים בפעוטונים, בגני הילדים, בצהרונים ובכיתות א'-ג', שמענו בתקשורת על המתווה הנרקם לפתיחת מערכת החינוך לכיתות ד' ומעלה. כולנו מייחלים לחזור לשגרה, אבל זו לא הדרך. החזרה חייבת להיות מתוכננת ומותאמת לאפשרויות הקליטה של התלמידים במוסדות החינוך".

אתמול אישרה הממשלה אישרה כי בשבוע הבא ישובו לספסל הלימודים יתר התלמידים שנשארו בבית - תלמידי כיתות ד'-י'. בפני הגורמים הבוחנים את מתווה החזרה לשגרה, עומדות כעת כמה אופציות שונות. הראשונה שבהן היא שתלמידי ד'-ו' יחולקו לקפסולות וילמדו בבתי הספר רק בימי שישי. אפשרות נוספת שנבחנת היא להחזיר את תלמידי ד'-ו' למוסדות בסוף יום הלימודים של כיתות א'-ג'.

בד בבד, משרדי החינוך והבריאות סיכמו כי חטיבות הביניים ישובו ללימודים כבר ב-17.5, יום ראשון הקרוב. בחטיבות העצמאיות, שלא מחוברות לתיכון, ילמדו שלושה ימים, כאשר בין התלמידים יהיה מרחק של שני מטרים. אם המרחק לא מתאפשר, הם ייאלצו לעטות מסכות בכיתה. בחטיבות שאינן עצמאיות, ילמדו יומיים בשבוע, בקבוצות של עד 20 תלמידים ועם מתווה זהה לעטיית מסכות.