המחבל הבחין בחייל מרים ראשו - והשליך אבן לעבר פניו החשופות

מפרטי התחקיר בשטח עולה כי המחבל עמד על גג של בית בן שלוש קומות בפאתי הכפר כשבידו האבן הגדולה, והשליך אותה כאשר עמית הרים ראשו לחיפוי. בידי שב"כ וצה"ל מספר עצורים מהכפר

זמן צפייה: 05:48

מתחקיר ראשוני של התקרית שבה נהרג הלוחם עמית בן יגאל הבוקר (שלישי) בצפון השומרון כתוצאה מזריקת אבן, עלה כי אבן נזרקה על כוח גולני שהיה במקום. עמית הרים את ראשו לחפש את הזורק, ואז המחבל, שעמד על גג בית בן שלוש קומות בפאתי הכפר עם אבן גדולה - השליך אותה לעברו. מסתמן שזוהי הסיבה שהקסדה שחבש לא מנעה את הפגיעה הקשה.

לפחות שני לוחמי גולני ביצעו ירי לעבר הגג ועלו אליו לחפש את המחבל, אך הוא נמלט מהמקום. לפחות 12 פלסטינים נעצרו עד כה בחשד למעורבות באירוע.

הלוייתו של עמית תיערך היום בשעה 18:00 בחלקה הצבאים בבית העלמין בבאר יעקב.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2005121229' autoplay='0' credit='' desc='מצוד אחר המחבל בכפר יעבד' kid='1_omcwgep8' duration='75'']

עמית בן יגאל שנהרג מפגיעת אבן
עמית בן יגאל שנהרג מפגיעת אבן | צילום: דובר צה''ל

כאמור, לוחם צה"ל מסיירת גולני, עמית בן יגאל מרמת גן, נהרג הלילה מהשלכת אבן על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד שבצפון השומרון - כך הותר הבוקר לפרסום. זה ההרוג הראשון של צה"ל השנה מפעילות מבצעית. דובר צה"ל הדי זילברמן: "אירוע קשה". בן יגאל הועלה לדרגת רב-סמל לאחר מותו.

זילברמן ציין כי התקרית אירעה במהלך פעילות של ארבעה מעצרים במקביל, שכללו הפרות סדר והשלכות אבנים. לפנות בוקר עם תום המעצרים והיציאה מהכפר הושלכה אבן מהגג של אחד הבתים. הלוחם היה עם קסדה, אך נפצע קשה מאוד ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם, שם כאמור בהמשך נקבע מותו.

מפקד החטיבה ומפקד האוגדה מתחקרים את האירוע. נכון לעכשיו לא זוהה זורק האבן ולא זוהה ירי לעברו. בשעה זו לוחמי צה"ל פועלים בכפר יעבד בפעילות מעצרים בבית ממנו הושלכה האבן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "בשמי ובשם אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים כנים למשפחתו של עמית בן יגאל שנהרג הלילה בפעילות מבצעית ע"י בן עוולה. כפי שקרה בכל המקרים בשנים האחרונות, ידה הארוכה של ישראל תגיע למחבל ותבוא עמו חשבון".

עמית בן יגאל, לוחם גולני שנפל במהלך פעילות מבצעית בצפון השומרון
עמית בן יגאל, לוחם גולני שנפל במהלך פעילות מבצעית בצפון השומרון | צילום: חדשות 13

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לבן יגאל: "בשעה הקשה הזו אני שולח חיבוק אמיץ וכוחות למשפחתו של רב סמל עמית בן יגאל שנפל הלילה בעודו מגן על כולנו. ליבנו נשבר מול זיו העלומים שנגדע, מול האובדן הנורא. אני סמוך ובטוח שכוחותינו ישיגו את המחבלים השפלים וימצו עימם את הדין. יהי זכרו ברוך".

אביו של עמית, ברוך בן יגאל, סיפר הבוקר בריאיון לכאן רשת ב' על התחושות הקשות אחרי קבלת הבשורה: "הבשורה הזאת הרגה אותי. אני לא יודע איך ממשיכים. אני מרוסק מזה. אין לי אף אחד חוץ מהילד הזה, הוא היה כל חיי".

עמית בן יגאל
החייל עמית בן יגאל שנהרג בפעילות מבצעית

"אני לא יודע איך ממשיכים מכאן", הוא המשיך. "אני גמור מזה. זה אסון בשבילי. אנחנו בעצמנו משפחה שכולה, איבדנו את בן דודה שלי במלחמת יום הכיפורים. עכשיו נתכנס ביום הזיכרון בשביל שני חיילים. אני מת לצרוח ולהוציא את מה שיש לי החוצה, אבל אני לא יודע איך עושים את זה. אני לא מעכל".

נטע, אחותו של עמית, סיפרה לחדשות 13 כי "אחי היה כמו תאום שלי. הוא היה מספר לי הכול ומשתף אותי בהכול. זה כמו איבר בגוף. מי שלא פגש את עמית לא יוכל לעולם להבין מי הוא היה. תמיד נלחם בשביל כולם והיה טוב לכולם, והיה לו לב בגודל שאני לא יכולה להסביר. הוא כל כך רצה להתגייס ולעשות משהו משמעותי. הוא היה עושה הכול מעל 100%".

אושר חנום בת 19, בת זוגו של עמית בשבעת החודשים האחרונים: "הוא אהב כל כך את המדינה. הוא אמר לי שאם למות אז למען המדינה. הוא סימס לי אתמול בלילה שהוא שומר על עצמו והבטיח לחזור. הוא היה כולו לב אחד גדל. לא מסוגל לפגוע באף אחד".