מנכ"ל משרד הבריאות הודיע על פרישה: "גאה בשנותיי בתפקיד"

כשברקע משבר הקורונה והחשש מגל שני - משה בר סימן טוב הודיע לראש הממשלה על רצונו לעזוב את התפקיד אותו הוא ממלא בחמש השנים האחרונות. "הגיעה העת להמשיך הלאה"

זמן צפייה: 02:04

שר הבריאות משה בר סימן טוב הודיע היום (שלישי) לרה"מ בנימין נתניהו על רצונו לפרוש מהתפקיד אותו הוא ממלא בחמש השנים האחרונות. בר סימן טוב ציין כי "אני גאה בשנותיי כמנכ"ל, ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה".

במכתב שכתב לרה"מ ולשר הבריאות יעקב ליצמן, ציין בר סימן טוב כי "שירות מדינת ישראל היא הזכות הגדולה ביותר שיש. לאחר כמעט 20 שנים בשירות הציבורי, הגיעה העת להמשיך הלאה".

מכתב הפרישה של מנכ"ל משרד הבריאות

"בהזדמנות זו, אבקש להודועת לכם על ההזדמנות שנתתם לי בניהול מערכת הבריאות בחמש השנים האחרונות ובניהול משבר הקורונה בפרט. עוד אבקש להביע את הערכתי הרבה על אופן ניהול משבר הקורונה על ידכם", ציין בר סימן טוב.

עוד כתב במכתבו כי "מדינת ישראל הוכיחה חוסן לאומי רב בהתמודדות עם המשבר ובתוכה, מערכת הבריאות הישראלית הפגינה את מצוינותה ויכולותיה יוצאות הדופן. כך גם עובדות ועובדי משרד הבריאות המסורים".

במכתבו התייחס מנכ"ל משרד הבריאות גם לחשש מגל שני ואמר כי "המלאכה עדיין לא תמה. מדינת ישראל קנתה זמן יקר לצורך היערכות לגל תחלואה שני אפשרי ומערכת הבריאות מתמודדת עם עומסים גבוהים מדי גם בימי שגרה. עלינו לנצל תקופה זו כדי להמשיך ולשפר את היערכות המערכת ולחזק את המערכת לכל האתגרים שנכונו לה".

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב להודעתו של בר סימן טוב ואמר: "אני מבקש להביע הערכתי הגדולה לידידי משה בר סימן טוב, שהודיע לי על סיום תפקידו כמנכ”ל משרד הבריאות. בשיחתי עמו היום שיבחתי אותו על עבודתו הנפלאה, השקעתו הרבה וההישגים הרבים למערכת הבריאות שנזקפים לזכותו, כמי שהיה שותף מלא ופעיל איתי כשר הבריאות, במשך חמש שנים רצופות ואינטנסיביות".

"ראייתו המקצועית, יכולות הניהול ובעיקר ההבנה העמוקה של בר סימן טוב עם צורכי מערכת הבריאות, הם נכסים מהותיים, שתרמו לקידום וחיזוק הרפואה הציבורית בשנים האחרונות. הוקרתי והערכתי למנכ”ל היוצא שניהל נכון ובאופן מעורר השתאות את משבר הקורונה. לאורך התקופה נדרשנו להכרעות לא קלות, כדי להוביל את מדינת ישראל לניצחון במאבק בנגיף קורונה. בעזרת השם, ובזכות תושייתו ואמות המידה המקצועיות שגילה ברסי, צלחנו עד כה את המשבר, בתקווה שכך יהיה גם בהמשך עד שנגיע בקרוב לנצחון מלא", כך לשון הדברים.

שי באב''ד
שי באב''ד | צילום: חדשות 13

כזכור, אתמול, כמה ימים לפני השבעת הממשלה החדשה ובאמצע משבר הקורונה, מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, הודיע לשר האוצר המיועד, ישראל כץ, על כוונתו לסיים את תפקידו בזמן הקרוב. זאת, לאחר חמש שנים בתפקיד. המועד המדויק של עזיבתו יסוכם בהמשך.

"בחמש השנים האחרונות ניתנה לי הזכות הגדולה ביותר של חיי לשרת את אזרחי מדינת ישראל באחד התפקידים המשפיעים והחשובים הקיימים בשירות הציבורי", מסר באב"ד. "אני מודה לשר כחלון על האמון שנתן בי ועל כך שאפשר לי למלא את שליחותי הציבורית בצורה הטובה ביותר. כמו כן מאחל לשר כץ הצלחה רבה במשרד האוצר. הצלחתו הצלחתנו".