לאחר יותר מחודשיים: הלימודים בכיתות י'-י"ב מתחדשים הבוקר

כ-400 אלף בני נוער מהערים הירוקות והצהובות יחזרו לספסל הלימודים, בקבוצות של עד 20 תלמידים. הם יורשו לעבור בין 2 קבוצות ואילו המורים - בין 4. מנהלי תיכונים מתריעים: המתווה לא ישים

זמן צפייה: 02:54

כ-400 אלף תלמידי כיתות י'-י"ב ישובו הבוקר (ראשון) לספסל הלימודים, זאת אחרי שבועות ארוכים שבהם למדו מהבית בשל הגבלות הקורונה. בשלב זה, הלימודים יתחדשו רק בערים צהובות וירוקות. הלימודים יתקיימו בקבוצות של עד 20 תלמידים, כאשר הנערים יגיעו לכיתות יומיים בשבוע, לפחות, ויורשו לעבור בין שתי קבוצות לימוד בלבד. מנגד, המורים יורשו לעבור בין ארבע קבוצות.

מתווה החזרה ללימודים מעורר ביקורת בקרב מנהלים ומנהלות, שטוענים כי הוא אינו ישים. לדבריהם, אי אפשר להביא את התלמידים לבתי הספר הצורה הזו - גם לא רק ליומיים בשבוע. משכך, הרבה מהשיעורים ימשיכו להתקיים מרחוק - כמו גם מקצועות שחשוב ללמוד אותם באופן פרונטלי בכיתה, בהם מתמטיקה.

מה שעוד גרר ביקורת זו ההחלטה של משרד החינוך מסוף השבוע, לפיה בתי הספר של החגים בחנוכה ייפתחו רק עבור ילדי הגן ועבור תלמידי כיתות א'-ב' בלבד. תלמידי כיתות ג'-ד', שעד כה זכו למסדרת מסוימת, ייאלצו להישאר בביתם. מה גם, תלמידי חטיבות הביניים - שישובו ללימודים רק בשבוע הבא, ילמדו שבוע אחד בלבד ואז יצאו לחופשת החג.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נלחמו על חייהן וניצחו: התאומות שנולדו במשקל 600 גרם חגגו שנה

"זב ומצורע";"האיש המסוכן ביותר": עימות בין סמוטריץ' לליברמן

"תגיד שלום, ביבי": בן התשע שפגש את נתניהו • תיעוד

תלמידים בבית ספר תיכון
תלמידים בבית ספר תיכון | צילום: חדשות 13

הילה ויעל, תלמידות כיתה י"ב בתיכון "אליאנס" בתל אביב, סיפרו בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר" ברשת 13 על תחושותיהן לשוב לספסל הלימודים: "אנחנו מתרגשות, כיף לחזור". הלימודים בבית, הוסיפו, לא היו פשוטים: "זה היה קשה, בשבילנו, לא לבוא לבית ספר כל כך הרבה זמן הוציא אותנו מאיזון".

השתיים עדיין לא יודעות כמה ימים ילמדו בשבוע, ולדבריהן - גם הנהלת בית הספר לא בטוחה. "הם בעצמם לא הבינו מה הם מתכננים לעשות איתנו, אבל יש דברים שאין לנו שליטה עליהם. נבוא או לא נבוא - מה שהם יחליטו".

[brightcove_iframe video_id='10-news-part-2011290916' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון של הילה ויעל, תלמידות תיכון "אליאנס" תל אביב' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1606634293/654qws_amr8bz.png' kid='1_48na97u8' duration='146'']

כאמור, ביום שישי הוחלט כי בתי הספר של החגים יפעלו למשך חמישה ימים בחנוכה, בגנים ובכיתות א'-ב' עד הצהריים. בבתי הספר הלימודים יתקיימו מ-8:00 עד 13:00 ובגנים מ-7:30 עד 13:00. עלות ההשתתפות תיקבע לפי אשכולות למ"ס של מקום המגורים, כאשר האשכולות הנמוכים יקבלו את התוכנית ללא עלות, אשכולות 5 עד 7 ישלמו 20 שקלים ליום פעילות, ואשכולות 8 עד 10 ישלמו 30 שקלים.

"מאות אלפי ילדים ימשיכו בשגרת הלימודים במהלך חופשת החנוכה הקרובה", אמר גלנט. "זוהי בשורה חשובה עבור התלמידים, שזקוקים לרצף חינוכי וחברתי, ולהוריהם". כ"ץ הוסיף כי "הילדים יהנו ממסגרות חינוכיות איכותיות וישמרו את הרצף החינוכי שכה נחוץ עבורם".