חיסכון של עד 780 שקלים לילד: הופחתו תשלומי ההורים לבתיה"ס

משרד החינוך הודיע כי בשנת הלימודים הבאה יחסכו ההורים מאות שקלים, זאת משום שיופחתו התשלומים עבור סל תרבות, מסיבות סיום, תל"ן ורכישה מרצון. גלנט: "התלמידים ימשיכו ליהנות מפעילויות"

זמן צפייה: 02:54

משרד החינוך הודיע היום (שלישי) כי בשנת הלימודים הקרובה יופחתו תשלומי ההורים לבתי הספר, כך שכל משפחה תוכל לחסוך מאות שקלים בשנה. החיסכון בבתי הספר היסודיים יעמוד על 600 שקלים, בחטיבות הביניים - 780 שקלים ובחטיבות העליונות יחסכו ההורים 680 שקלים, לילד.

השירותים בהם יופחתו התשלומים הם סל תרבות, תוכנית לימודים נוספת להעשרה ורכישה מרצון. כמו כן, והחל מהשנה הבאה, מוסדות החינוך יקיימו טקסי סיום במקום מסיבות סיום ותתבצע הפחתה של 50% מעלות המסיבות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טראמפ: "העברנו את שגרירות ארה"ב לירושלים בשביל האוונגליסטים"

מישל אובמה: "זה גדול על טראמפ; אם לא נעשה שינוי המצב יחמיר"

בתגובה לבלוני התבערה: חיל האוויר תקף גם הלילה ברצועת עזה

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: דוברות משרד החינוך

"בימים אלה של התמודדות עם משבר הקורונה ועם מציאות כלכלית קשה ומורכבת, תפקידנו לגלות אחריות, ולהקל את נטל התשלומים על ההורים", אמר שר החינוך יואב גלנט. "לאחר עבודת מטה מקיפה ויסודית, ובשיתוף עם נציגי מנהלי מוסדות החינוך, החלטתי על הפחתה של גובה התשלומים".

גלנט הוסיף כי "לצד ההפחתה, ראינו לנגד עינינו את החשיבות שבשמירת השגרה והרצף החינוכי בגנים ובבתי הספר, תוך שמירה על כללי הבריאות". השר הבטיח כי הפעילויות הנ"ל לא ייפגעו, והבהיר: "התלמידים ימשיכו לטייל ולספוג ערכים ציוניים, וליהנות מפעילויות העשרה אחרות".

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף קרא לשנות את מתווה החזרה ללימודים שהתגבש, ואיים כי "אם השנה תיפתח במתווה הנוכחי - נשבית את הלימודים". שיף אמר את הדברים במהלך דיון ועדת הקורונה לקראת פתיחת שנת הלימודים, שהתקיים בנוכחות הפרופסור איתמר גרוטו, נציגת משרד החינוך מיכל טביביאן מזרחי ונוספים.

בוועדה, טביאן מזרחי סיפרה כי למשרד החינוך חסרים כ-6,500 תומכי הוראה - אולם לתפקיד זה נרשמו כ-17 אלף מועמדים, וכל שנותר זה לבחור מתוכם. "נכון שמדובר במאמץ אדיר", אמרה, "אבל מערכת החינוך מורגלת בגיוסים מהירים ואנחנו יכולים לעמוד בזה".

בהמשך היא התייחסה לרכש המחשבים החסרים, וטענה: "הבנו שאנחנו זקוקים ל-150 אלף מחשבים - יותר מכפי שחשבנו קודם. נעשה מאמץ לרכוש מהר יותר מבדרך כלל, מקווים שעד ינואר נצליח להשלים את הרכישות". לדבריה, ביישובים שאין בהם אמצעי קצה - למשל במגזר הערבי, תהיה יותר למידה פרונטלית. "נשקיע בהסעות ובעוד כוח אדם".

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי בימי קורונה | צילום: רויטרס

עוד בדיון, נשא דברים גם פרופסור גרוטו, שאמר: "כרגע, התוכנית היא לפתוח את מערכת החינוך לפי מתווה משרד החינוך. אולם, בסמוך לפתיחת השנה יתקיים דיון בין שר הבריאות לשר החינוך ובו תתקבל ההחלטה הסופית".

"אנחנו עובדים על מסמך הנחיות למערכת החינוך שיאפשר הפעלה של המערכת עם התאמות קלות למתווה הקיים - כמו למשל נושא האוורור בכיתות. חשוב מאוד להקפיד על פתיחת חלונות בשיעורים". את המסמך, הסביר, יפרסמו בקרוב.