הנהגת ההורים: אם השנה תיפתח במתווה הנוכחי - נשבית הלימודים

במהלך דיון ועדת הקורונה באשר לחזרה לבתי הספר בצל מגפת הקורונה, איים מירום שיף על שביתה וקרא לשנות את המתווה המתוכנן. פרופ' גרוטו: "החלטה סופית תתקבל רק בסמוך לפתיחת השנה"

זמן צפייה: 02:54

יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף קרא הבוקר (שלישי) לשנות את מתווה החזרה ללימודים שהתגבש, ואיים כי "אם השנה תיפתח במתווה הנוכחי - נשבית את הלימודים". שיף אמר את הדברים במהלך דיון ועדת הקורונה לקראת פתיחת שנת הלימודים, שהתקיים בנוכחות הפרופסור איתמר גרוטו, נציגת משרד החינוך מיכל טביביאן מזרחי ונוספים.

בוועדה, טביאן מזרחי סיפרה כי למשרד החינוך חסרים כ-6,500 תומכי הוראה - אולם לתפקיד זה נרשמו כ-17 אלף מועמדים, וכל שנותר זה לבחור מתוכם. "נכון שמדובר במאמץ אדיר", אמרה, "אבל מערכת החינוך מורגלת בגיוסים מהירים ואנחנו יכולים לעמוד בזה".

בהמשך היא התייחסה לרכש המחשבים החסרים, וטענה: "הבנו שאנחנו זקוקים ל-150 אלף מחשבים - יותר מכפי שחשבנו קודם. נעשה מאמץ לרכוש מהר יותר מבדרך כלל, מקווים שעד ינואר נצליח להשלים את הרכישות". לדבריה, ביישובים שאין בהם אמצעי קצה - למשל במגזר הערבי, תהיה יותר למידה פרונטלית. "נשקיע בהסעות ובעוד כוח אדם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טראמפ: "העברנו את שגרירות ארה"ב לירושלים בשביל האוונגליסטים"

מישל אובמה: "זה גדול על טראמפ; אם לא נעשה שינוי המצב יחמיר"

בתגובה לבלוני התבערה: חיל האוויר תקף גם הלילה ברצועת עזה

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי בימי קורונה | צילום: רויטרס

עוד בדיון, נשא דברים גם פרופסור גרוטו, שאמר: "כרגע, התוכנית היא לפתוח את מערכת החינוך לפי מתווה משרד החינוך. אולם, בסמוך לפתיחת השנה יתקיים דיון בין שר הבריאות לשר החינוך ובו תתקבל ההחלטה הסופית".

"אנחנו עובדים על מסמך הנחיות למערכת החינוך שיאפשר הפעלה של המערכת עם התאמות קלות למתווה הקיים - כמו למשל נושא האוורור בכיתות. חשוב מאוד להקפיד על פתיחת חלונות בשיעורים". את המסמך, הסביר, יפרסמו בקרוב.

פרופ' גרוטו בוועדת הקורונה
פרופ' גרוטו בוועדת הקורונה | צילום: ערוץ הכנסת

בהמשך, חבר הכנסת רם שפע קרא לשר החינוך ולשר הבריאות לשקול מחדש את המתווה לכיתות ג'-ו', והרחיב: "כרגע, אין נתון שמצדיק את העובדה שכיתות ג'ד' לומדים בקפסולות וכיתות ה'-ו' נשארים ארבעה ימים בבית. אנחנו מצפים ממשרד החינוך לא לפתוח את שנת הלימודים עד שאין פתרון ודאי".

"יומיים לימודים לתלמידי החטיבות והתיכונים זה לגמרי לא מספיק", הצטרף יו"ר מועצת התלמידים הארצית איתי קרויטורו. "התחושה כרגע היא שהחשיבות של החטיבות והתיכונית מתפוגגת. אנחנו מבקשים לפתוח את המתווה מחדש ולאפשר גם לתלמידים שאין להם מחשב בבית להתקדם בחיים שלהם. חבל לנו שמשרד החינוך בוחר להתעלם מהפניות שלנו".

החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון
החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון

אתמול פרסם משרד החינוך את התוכנית הפדגוגית לשנת הלימודים תשפ"א, שתתקיים בצל מגפת הקורונה. על פי התוכנית, מספר הבגרויות יצומצם לשש בלבד שלוש מהבגרויות יהיו במתמטיקה, אנגלית ושפת אם, שתיים יהיו בנושאים הומניים ואחת במקצוע מוגבר.

כמו כן, החומר לבגרויות ימוקד, כאשר במתמטיקה 5-4 יחידות חומר הלימוד צומצם בכ-10%. ב-3 יחידות תתאפשר צבירת ניקוד, כדי להגדיל את סיכויי התלמיד להצליח בבחינה. במקצועות עברית, ערבית, אנגלית, ואשכול הומניסטיקה חומר הלימוד צומצם ב-30%.

מעבר לכך, בתחילת שנת הלימודים יושלם החומר הלימודי וסגירת פערים מהשנה הקודמת. כל בית ספר יעשה מיפוי פנימי לזיהוי פערים לימודיים ויעבוד על חיזוק מיומנויות הלמידה מרחוק: לשם כך, במסגרת הלמידה בתוך מוסדות החינוך, ייעשה תרגול של למידה דיגיטלית ולמידה שיתופית בכיתות.