תלמיד אחד בשולחן, לפחות יומיים בביה"ס: מתווה החזרה ללימודים

משרד החינוך הציג לראשי הרשויות את המתווה, במסגרתו גני ילדים יעבדו מלא ורגיל, וכיתות ה-י"ב יגיעו לבית הספר לפחות יומיים בשבוע. בית הספר של החופש הגדול יימשך עד 6 באוגוסט כמתוכנן

זמן צפייה: 01:25

משרד החינוך הציג היום (חמישי) לראשי הרשויות את המתווה המסתמן לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. במגרת המתווה, כיתות א'-ב' ילמדו בכיתות מלאות, והיתר בקפסולות של עד 18 תלמידים כאשר כל ילד ישב בשולחן נפרד. בד בבד, נתניהו הודיע כי בית הספר של החופש הגדול ופעילות הקיץ של משרד החינוך יימשכו עד 6 באוגוסט כמתוכנן.

גני ילדים יעבדו מלא ורגיל, כיתות ג'-ד' ילמדו בבית הספר חמישה ימים בשבוע בקפסולות, ומכיתה ה' עד י"ב התלמידים יגיעו לפחות יומיים לבית הספר כאשר תינתן עדיפות לכיתות ז' ו-י'.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ארגון מנהלי בתי הספר פנה לשר החינוך: בטל את מבחני הבגרות

שר החינוך קבע: שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן ב-1 בספטמבר

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

כמו כן, העבודה תהיה בקבוצות כאשר לכל מורה יהיו עד ארבע קבוצות. המתווה טרם אושר על ידי משרדי הבריאות והאוצר. על מנת להוציא לפועל את המתווה משרד האוצר יאלץ לאשר אלפי תקנים זמניים למורים בעלות שנתית של מיליארדי שקלים על מנת לעמוד בצמצום כגודל הכיתות.

האחריות לגיוס כוח האדם תוטל על משרד החינוך, ובאוצר נערכים לממן. זו אחת ההוצאות הכבדות שמתוכננות בתקציב הקורונה. כמו כן, מתוכננת הסבה של בנייני משרדים ומסחר לכיתות לימוד. נשקלת אפשרות להסב זמנית גם קומות קרקע של מבני מגורים למוסדות חינוך.