ארגון מנהלי בתי הספר פנה לשר החינוך: בטל את מבחני הבגרות

מנהלי המוסדות החינוכיים שלחו מכתב לגלנט, והתריעו כי בשל התחלואה הגבוהה ישנו חשש לערוך את הבחינות כמתוכנן. "מציעים שהציונים השנתיים יהיו חלופה להיבחנות - ויפה שעה אחת קודם"

זמן צפייה: 01:57

ארגון מנהלי בתי הספר "מנהיגים" שלח היום (שישי) מכתב לשר החינוך יואב גלנט, ובו ביקש לבטל את בחינות הבגרות החיצוניות - בשל העלייה במספר הנדבקים במוסדות החינוך. המנהלים התריעו מפני הסיכון הגלום בקיום הבחינות כמתוכנן, והציעו כי הציונים השנתיים יהיו חלופה להיבחנות חיצונית - "ויפה שעה אחת קודם".

"ההיערכות לבחינות נעשתה מבעוד מועד ובהתאם לנתוני מצב התחלואה דאז", נכתב. "לצערנו המציאות בשטח כיום נעשתה כמעט בלתי אפשרית: שיעור גבוה של מורים ותלמידים שנמצאים בבידוד או חולים, באזורים שהוחלט לגביהם על סגר הורים חוששים לשלוח את ילדיהם, משגיחים מסרבים ומורים חוששים להשגיח על כיתות מבודדים, משגיחים חוששים להגיע ומבטלים פעמים רבות ברגע האחרון".

"מדובר בבחינות חובה ובמאות תלמידים שמגיעים למבנה בית הספר ולמעשה חושפים וחשופים לנגיף. אנו מתריעים על הסיכון הקיים לשלומם של כל באי בית הספר", סיכמו.

עוד בחדשות 13:

הארכת הזכאות לדמי אבטלה ומקדמות לעצמאים: התוכנית להצלת המשק

ההגבלות נכנסו לתוקף: סגר בשכונות בי-ם, בית שמש וערים נוספות

בניסיון ללבן את המחלוקות: נתניהו ייפגש עם נציגי העצמאים

תלמידים נבחנים בבחינות בגרות
תלמידים נבחנים בבחינות בגרות | צילום: חדשות 13

בימים אלה ישנה מחלוקת גם בנוגע לקיום הבחינות במוסדות להשכלה גבוהה. אתמול אישר המל"ג מתווה לקיום מבחנים בנוכחות פיזית בקמפוסים: על פי התוכנית, לפחות 90% מהמבחנים ייערכו באופן מקוון, בעוד המוסדות יקבעו אילו בחינות להחריג ויעדכנו את הסטודנטים על קיום המבחנים בנוכחות פיזית. יש לציין כי בחינות גמר לתואר ברפואה (רישוי) יוכלו להתקיים מעבר ל-10%.

לסטודנטים שאין באפשרותם להיבחן בבחינות מקוונות מחוץ לקמפוס - המוסד יאפשר להשתמש בתשתיות הקמפוס לצורך השתתפות במבחן המקוון. זאת, בתנאי שלא ימצאו בו זמנית בתוך הקמפוס יותר מ-10% מכלל הסטודנטים במוסד.

סטודנטים לומדים
סטודנטים לומדים | צילום: חדשות 13

במקרה של מבחנים שיתקיימו בנוכחות פיזית בקמפוס, על אחריות המוסד לאפשר היבחנות חלופית עד סוף תקופת הבחינות של הסמסטר הזה לקבוצות סטודנטים עם קשיים בריאותיים, או אשר מתגוררים קבוצת סיכון ואחרים. הבחינות יתקיימו בהתאם להנחיות התו הסגול ותחת ההנחיות של משרד הבריאות לעניין בחינות.

יו"ר המל"ג השר זאב אלקין אמר בתגובה: "ההצעה מצד אחד שומרת על בריאותם של הסטודנטים ובני משפחותיהם לפי דרישות משרד הבריאות, ומצד שני מאפשרת למוסדות להשכלה גבוהה לבנות מחדש את לוח הבחינות של הסמסטר הזה בתנאים החדשים ותביא יציבות לסטודנטים ותאפשר להם להיערך כמו שצריך למבחנים ולעבור אותם בהצלחה בתקופה לא פשוטה שכולנו עוברים במשבר הקורנה".