"השפילו אותי": ילדה בת 9 הוחרמה - מערכת החינוך לא סיפקה מענה

ד', שעברה לבית ספר בקריית מלאכי לפני כשנה, סבלה מחרם, קללות ואפילו אלימות פיזית. לטענת אמה, המחנכות לא עשו דבר, ורק לאחר שכתבה פוסט שזכה לאלפי שיתופים - הועבר הילד הפוגע לכיתה אחרת

זמן צפייה: 02:32

ד', בת התשע, שעברה ללמוד בבית ספר בקריית מלאכי לפני כשנה, חוותה מהרגע הראשון במקום החדש חרם על ידי כמה ילדים בכיתה. "באתי מכיתה ב' לבית ספר חדש, ולא קיבלו אותי כמו שרציתי. הם השפילו וקיללו אותי, ולא אהבתי שהם התנהגו אליי ככה".

מי שהתעללו בה הם כמה מחבריה וחברותיה לכיתה. אבל - המחנכות בבית הספר, שעליהן מוטלת האחריות להפסיק את הסיוט הזה, לטענת האם, מורן מורלי, לא עשו דבר. "מה שאני עשיתי זה כמובן לגשת לסגל ולדבר עם כולם, ושום דבר לא באמת נעשה", אמרה האם.  "אמרתי גם למנהל, הוא תמיד אמר שהוא יטפל בזה, אבל לא קרה כלום", הוסיפה הילדה.

בשלב מסוים החליטה הילדה לנסות ולפתור את המצב בעצמה, ושלחה מכתב לילד שעמד בראש קבוצת המחרימים, אבל הוא המשיך בשלו. מורלי סיפרה: "אותו ילד, הוא דיבר אליה בשפה מאוד קשה על בסיס יומי, במילים ממש גסות ואיומים, מכות גם לפעמים, אלימות פיזית. המצב נמשך חודשים ארוכים והוא רק הלך והחריף".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בתגובה לחרם הפלסטיני: בנט הנחה לעצור את הייבוא החקלאי מהרשות

לאחר הרשעת הצעירה: קריאות בבריטניה לחרם תיירות על קפריסין

נערה נפצעה באתר החרמון – מצבה קשה; 4 עובדים עוכבו לחקירה

מורן מורלי, אמה של ד' שעברה התעללות ע''י חבריה לכיתה
מורן מורלי, אמה של ד' שעברה התעללות ע''י חבריה לכיתה | צילום: חדשות 13

"לפני כמה ימים, אמרתי לאימא שילדים השפילו אותי בבית הספר. אחר כך אמרתי לה שאני רוצה למות, ואני לא מתכוונת למה שאמרתי. אני יודעת שאני ילדה טובה וזאת לא אשמתי", אמרה ד'.

על אף הבקשות של האם, דבר לא קרה. לבסוף, לפני שלושה ימים היא כתבה פוסט שזכה לאלפי שיתופים - רק אז הילד הפוגע הועבר מהכיתה. "אני פשוט בכיתי מחוסר אונים וכתבתי פוסט, פרקתי. בבוקר למחרת דברים השתנו". עוד הוסיפה ואמרה: "ייאמר לזכותו של ראש העיר, ללו זוהר, שכבר באותו יום הוא קיבל החלטה שהילד יעבור לבית ספר אחר."

עכשיו ד' אמנם כבר לא פוחדת להגיע בבוקר לבית הספר אבל המקרה הזה מעלה סימני שאלה כבדים על מערכת החינוך.

תגובת משרד החינוך: המשרד מתייחס בכובד ראש לטענות שהעלתה האם, בית הספר ימשיך ללוות את התלמידה מקרוב ולתת לה מעטפת רחבה של תמיכה כדי להבטיח לה שגרת לימודים ראויה.