בתגובה לחרם הפלסטיני: בנט הנחה לעצור את הייבוא החקלאי מהרשות

לאחר חודשים שבהם הפלסטינים הגבילו את הסחר עם מגדלי הבקר הישראלים, שר הביטחון הנחה את המתפ"ש לחדול את הכנסת הסחורה מהרשות. בתגובה, הודיעה הרשות על עצירת הייבוא מישראל

חקלאית פלסטינית
חקלאית פלסטינית | צילום: רויטרס

שר הביטחון, נפתלי בנט, הנחה היום (שישי) את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, לעצור את ייבוא התוצרת החקלאית מהרשות הפלסטינית לישראל החל מיום ראשון. זאת, בתגובה לחרם הפלסטיני על מגדלי הבקר הישראלים. בתגובה, הודיעה הרשות הפלסטינית למערכת הביטחון על עצירת ייבוא הסחורות מישראל לשטחים.

החלטת השר התקבלה לאחר חודשים שבהם המשיכה הרשות הפלסטינית להגביל את הסחר עם מגדלי הבקר הישראלים ולצמצם משמעותית את היקף הייבוא, למרות הניסיונות לפתור את המשבר שפגע בסקטור הישראלי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד החוץ עדכן את אזהרת המסע בשל הנגיף: ממליץ לא לנסוע לסין

אחותה של נעמה יששכר: "היא עדיין מעכלת – מוזר לה להיות בבית"

פרשת "קופסאות הטחינה": סא"ל הודח, קצין מודיעין ראשי ננזף

בתוך כך, צה"ל אישר כי תקף הלילה מטרות של חמאס בדרום הרצועה בתגובה לירי הרקטות ושיגור בלוני הנפץ אמש לעבר עוטף עזה ושדרות. לפי הודעת דובר צה"ל, בתקיפה הופצץ אתר תת-קרקעי שנועד לייצור אמצעי לחימה: "מדובר במטרות שתקיפתן מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס".

מוקדם יותר נשמעו התרעות צבע אדום בשדרות, ובמועצה האזורית שער הנגב לאחר שנורו שלוש רקטות מעזה לעוטף. שתי רקטות יורטו ואחת נוספת נפלה בשטח פתוח באזור שדרות. ככל הנראה בגלל הנפילה או חלקי יירוט, שריפה פרצה סמוך למכללת ספיר. צוות מד"א פינה לבית החולים סורוקה בבאר שבע תינוקת בת שלושה שבועות במצב בינוני עם חבלה בראש ואת אמה במצב קל, לאחר שהשתיים רצו לעבר המרחב המוגן ונפלו במדרגות הבית בשדרות.