מנהיגי הזרם הליטאי נגד ההפגנות במגזר החרדי: "לא דרך התורה"

הרבנים קנייבסקי ואדלשטיין יצאו נגד ההתפרעויות בימים האחרונים: "שלא יעלה על הדעת להתחבר לפוחזים שמציתים אש האלימות" • תיעוד מעימותים בי-ם: נזק נגרם לתחנת אוטובוס, פחים הונחו בכבישים

זמן צפייה: 00:26

מנהיגי הזרם הליטאי בציבור החרדי, הרבנים חיים קנייבסקי וגרשון אדלשטיין, הוציאו הערב (שני) מכתב שבו יצאו נגד ההתפרעויות במגזר החרדי וההפגנות נגד הסגר. בד בבד, נמשכים העימותים עם המשטרה ברחבי ירושלים.

"כמובן אין מי מקהל החרדים לדבר השם שמגיע להשתתף בהפגנות אשר כידוע אין זה דרכה של תורה", כתבו הרבנים. "בוודאי שלא עלתה על דעת מישהו להתחבר עם הפוחזים מחוץ למחננו שמציתים את אש האלימות. בנוסף גם יש לעורר שאין להתקרב למקומות אלו".

ובעוד מנהיגי הזרם הליטאי מגנים את ההתפרעויות, קבוצת מפגינים נאספה בירושלים וגרמה לנזק בתחנות אוטובוס ולמצלמת ביטחון. המשטרה פועלת במקום, ואף הפעילה מכתזית נגד המתפרעים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מודרנה: החיסון יעיל נגד המוטציות מבריטניה ומדרום אפריקה

אחרי המהומות: הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את העלאת הקנסות

העימותים נמשכים: שוטרים נפצעו מידויי אבנים בי-ם ובבית שמש

הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי
הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2101252218' autoplay='0' credit='יאיר לוי, פלורליסט' desc='מחאה בירושלים' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1611606003/8yzm-t_o6q4by.png' kid='1_135fa8vg' kid='1_135fa8vg' duration='74'']

מזה כמה ימים שמתנגדים קיצוניים בחברה החרדית מקיימים הפגנות נגד תקנות הסגר, ואף מפרים את ההנחיות כאשר פותחים את תלמודי התורה למרות האיסור. הלילה, אוטובוס שנסע בבני ברק נרגם באבנים על ידי חבורת צעירים. הנהג, בן 41, נפצע קל. לאחר שפונה לבית החולים לצורך קבלת טיפול רפואי - חבורת המתפרעים השתלטה על כלי הרכב והעלתה אותו באש. המשטרה עצרה ארבעה חשודים.

השריפה שפרצה במקום התפשטה גם לבניין סמוך, ותושבים נקראו להתפנות מבתיהם. הגעת כוחות הכיבוי למקום, על פי הטענות, התעכבה. במקביל ללוחמי האש הגיעו לזירה גם כוחות יס"מ, שהשליכו רימוני הלם לפני הגעתם.