65 שנים להולדתו: כך השפיע זוהר ארגוב על התרבות הישראלית

המלך של המוזיקה המזרחית מת בגיל 32, בתא המעצר של תחנת משטרת ראשון לציון. לפני מותו הוא נחשב ליחיד במינו, וגם בשנת 2020 - המהפכה שלו נוכחת מתמיד. "הוא היה יכול להיות כמו לאונרד כהן"

זמן צפייה: 12:40

היום לפני 65 שנה נולד זוהר ארגוב. הוא מת בגיל 32 בתא המעצר, אבל גם עכשיו, ב-2020, המהפכה שלו נוכחת מתמיד. "אם המהפכה שהוא הוביל וניסח הייתה מתחוללת - הוא היה יכול להיות כמו לאונרד כהן. אבל החזון שלו די מת יחד איתו", הסביר רון כחלילי, עיתונאי ויוצר הסדרה "ים של דמעות". "היום פערים בין מזרחים לאשכנזים הולכים ומתרחבים, ובמציאות הנוכחית, מקומו של זוהר ארגוב כמעט שלא היה מוזכר".

זוהר עורקבי היה הבן הבכור מבין עשרה ילדים של עובדיה ויונה, זוג עולים מתימן שהגיע לשיכון המזרח בראשון לציון. אף שלט או סימן לא הוקם בשכונתו לכבוד יום הולדתו, אך אף אחד לא שוכח את המלך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בסביבת גנץ חוששים: נתניהו מתכנן בחירות בנובמבר אחרי הגל השני

הגבלות חדשות בצה"ל: חייל שיוצא הביתה יוכל להיפגש רק עם 5 איש

חיות: "ההצעה לחקור ניגודי עניינים של שופטים – שפל המדרגה"

זוהר ארגוב
זוהר ארגוב | צילום: יח''צ

הקהל, חיבק את זוהר - בבת אחת הם שמעו קול אותנטי, כזה שאף תחנת רדיו לא השמיעה עד אז. לדברי אשר ראובני, אמרגנו של זוהר ארגוב, "הוא הפגין נוכחות במה וכריזמה שלא להרבה זמרים יש את זה", והפופולריות האדירה של זוהר הופכת אותו גם לסמל המזרחיות החדש. "שמעת בשירים שלו ערביות ואת בית הכנסת ואת השכונה", אמר רון כחלילי.

אבל יחד עם הכישרון הענק שחולל שינוי תרבותי אדיר, זוהר גם התמכר לסמים קשים וזה הרס לו את החיים. זוהר נכנס ויצא ממכוני גמילה ובתי מעצר, ושום דבר לא עצר אותו בדרך למטה, אל האבדון. בנובמבר 1987, ביום שישי בשעה 4:00 לפנות בוקר, זוהר נמצא ללא רוח חיים בתא המעצר במשטרת ראשון לציון, רק בן 32 במותו.