20 שנה אחרי שירדה: כוכבי הסדרה "פלורנטין" מעלים מופע משיריה

לקראת ערב מוזיקלי שיכלול רבים משירי הסדרה פורצת הדרך, התאחדו הכוכבים שגילמו את הדמויות תותי, צמר ואיגי לריאיון משותף. "היום זה מיינסטרים - אבל בתקופה ההיא הכול היה מהפכני"

זמן צפייה: 07:11

עשרים שנה עברו מאז התנגן על מסך הטלוויזיה אות הפתיחה של הסדרה פלורנטין, שעקבה אחר חבורת צעירים שהתגוררה בשכונת פלורנטין בדרום תל אביב. "בלי מטאפורות ובלי דימויים" - הסדרה ליוותה את האהבות הראשונות, הדרמות הגדולות, החברות הנאמנה בין הדמויות, וגם את האירועים ההיסטוריים שהתרחשו באותה תקופה ממש.

הדמויות תותי, צמר ואיגי שגולמו בידי קארין אופיר, ניר פרידמן ואורי בנאי בהתאמה, התאחדו לטובת העלאת מופע משותף משירי פסקול הסדרה. פרידמן סיפר כי "זו הייתה סדרה פורצת דרך. זה היה משהו חזק שאנו עושים לו מחווה. אומנם היום זה מיינסטרים - אבל אז זה היה מהפכני", ואופיר הוסיפה: "הסדרה הזו פשוט לא יוצאת מהמערכת, הכל יישאר הרבה אחרינו".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראש ארגון פשע בדרום נעצר בחשד להלבנת חצי מיליארד שקלים

הצעירה הבריטית שהורשעה בבדיית אונס ערערה לביהמ"ש

נתניהו אחרי שדן עם פוטין על נעמה יששכר: "הרבה יותר אופטימי"

כוכבי הסדרה ''פלורנטין'', אז והיום
כוכבי הסדרה ''פלורנטין'', אז והיום | צילום: חדשות 13

תסריטאי ועורך המוזיקה של הסדרה, גל אוחובסקי, הוא גם בן זוגו של יוצר הסדרה איתן פוקס. אוחובסקי סיפר כי בשנת 1995 עלה רעיון להעלות סדרה שדומה לסדרה "חברים", שתספר את קורותיהם של צעירים ישראליים. הוא הוסיף כי "רצינו לעשות סדרה על אנשים צעירים שרוצים לפרוץ. איתן הבין שאם עושים סדרה על אנשים, היא צריכה להיות יותר אמיתית, יותר ישראלית ויותר קרובה למציאות".

כך נוצרה הסדרה "פלורנטין". אומנם חבורת הצעירים חיה בשכונה הדרום תל אביבית פלורנטין בין מוסכים למסגריות, אך התחושה של שחקניה וגם של צופיה הייתה ממש כמו של החיים בסוהו או הווילג' בניו יורק של אז, או אם תרצו - ברלין של היום. בנאי סיפר כי "זו הייתה הנשיקה ההומואית הראשונה בפריים טיים הישראלי - לא יודע אם הרב פרץ של ימינו היה מאשר את זה".

קארין אופיר ואורי בנאי, בחזרות למופע משירי הסדרה פלורנטין
קארין אופיר ואורי בנאי, בחזרות למופע משירי הסדרה פלורנטין | צילום: חדשות 13

חלק מכוכבי הסדרה כבר חצו את גיל חמישים, חלקם גרושים, חלקם הורים לילדים ובעלי התחייבויות רבות, אך זה לא מנע מהם להרים את המופע שיכלול את כל השירים מפרקי הסדרה. "שקיעתה של הזריחה", "כמה נעים" וכמובן - שיר הנושא "מכה אפורה" הם רק חלק מרשימת הלהיטים שהיוו פסקול לדור שלם. "המוזיקה הייתה מאוד נוכחת, לכל דמות היה את השיר שלה", הסביר אוחובסקי. פרידמן סיכם כי כשהוא שומע את השירים ורואה את השכונה התל אביבית לנגד עיניו לפני שהוא נרדם, "לא אכפת לי לחזור ולהיות זרוק באיזה לופט, בלי דאגות".