הצעירה הבריטית שהורשעה בבדיית אונס ערערה לביהמ"ש

כשבועיים וחצי לאחר שנגזרו עליה ארבעה חודשי מאסר על תנאי לאחר שטענה כי נאנסה על ידי קבוצת ישראלים באיה נאפה, הגישה הצעירה עתירה במטרה לנקות את שמה. "לא קיבלה משפט הוגן"

זמן צפייה: 00:25

פרשת המין בקפריסין: הצעירה הבריטית שהורשעה בבדיית אונס בידי צעירים ישראלים באיה נאפה בקפריסין, הגישה ערעור לבית המשפט העליון נגד ההרשעה, כך דווח הבוקר (שישי) בכלי תקשורת בבריטניה. בסוף החודש שעבר גזר עליה בית המשפט בקפריסין ארבעה חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי, מיד לאחר שחרורה ממעצר היא שבה ללונדון.

בערעור, שהוגש על ידי ארגון "Justice Abroad" נכתב כי הצעירה "לא קיבלה משפט הוגן, וכי היא רוצה לנקות את שמה". "ההרשעה היא הפרה של החוק הקפריסאי, וכן זלזול במחוייבות של מערכת החוק המקומית לחוק הבינלאומי", אמר עורך הדין מטעם הארגון, מיכאל פולק.

הצעירה הבריטית מחוץ לבית המשפט בקפריסין
הצעירה הבריטית מחוץ לבית המשפט בקפריסין | צילום: רויטרס

יממה לאחר שובה ללונדון, לפני כשבועיים, התייחסה הנערה לראשונה לפרשה, טענה כי היא חפה מפשע ואמרה כי בכוונתה לערער על ההחלטה. "זה היה סיוט עבורי, עבור אמא שלי ולכולם. מה שנתן לי את הכוח להמשיך זה המשפחה שלי והתמיכה המדהימה מהחברים ומכל האנשים שיצרו קשר כדי להגיד שהם מאמינים בי", אמרה בריאיון לעיתון "סאן" הבריטי.

בנוסף, היא הביעה את הערכתה למאות האנשים שתרמו למען הוצאות המשפט שלה: "אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי. אני חפה מפשע, והמאבק יימשך כדי לנקות את השם שלי". עוד סיפרה: "כשהמתרגם אמר לי ארבעה חודשים, חשבתי שאני נכנסת לכלא. רק אחרי שאמרו לי שזה על תנאי, הבנתי שאני הולכת הביתה. הסתכלתי על אמא שלי, ולשתינו היה דמעות בעיניים. אני כל כך שמחה לחזור הביתה. עכשיו, סוף סוף, אני יכולה ללכת הביתה למיטה שלי, לטייל עם הכלב שלי. אני אפילו מצפה למזג האוויר הקר באנגליה".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון התייחס גם הוא לגזר הדין ואמר: "הוא מרוצה מאוד מכך שהיא יכולה לשוב כעת הביתה", אמר דוברו. "היו לנו מספר חששות במשך התהליך לגבי הזכויות שלה וזכותה למשפט הוגן, והעלנו זאת בפני הרשויות בקפריסין", ציין דוברו. "נעבוד עם קפריסין ומדינות נוספות כדי להבטיח שמקרה כזה לא יקרה שוב". אמה של הצעירה אמרה לאחר גזר הדין: "המשפחה כולה חשה הקלה, אנו מודים לתומכים הרבים והרבות ברחבי העולם".