ראש ארגון פשע בדרום נעצר בחשד להלבנת חצי מיליארד שקלים

העבריין המוכר בני שלמה ו-35 חשודים נוספים נעצרו בחשד שהקימו רשת למימון פעילותם, בעזרת הפצת חשבוניות מס פיקטיביות. המשטרה החרימה צ'קים בסך מליוני שקלים, כסף רב, תכשיטים ורכבי יוקרה

זמן צפייה: 03:07

היחידה המרכזית של מרחב לכיש במחוז הדרומי של המשטרה עצרה בתחילת השבוע 36 חברים בארגון פשיעה בדרום, ביניהם בני שלמה, העומד בראשו, בחשד שהקימו רשת פיננסית למימון פעילותם הפלילית, בעזרת הפצת חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף שנאמד בכחצי מיליארד שקלים. כך הותר היום (שישי) לפרסום. שלמה נחשב ליריבו של שלום דומראני, עבריין מוכר נוסף באזור הדרום.

כחלק מפרשיית "קו האופק", פשטו מאות שוטרים ובלשים על בתיהם של עשרות חשודים תושבי המרכז, הדרום ושטחי יהודה ושומרון, ועצרו את המעורבים. על פי החשד, המעורבים ביצעו עבירות על החוק למאבק בארגוני פשיעה, הלבנת הון, חוק מס ערך מוסף ופקודת מס הכנסה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סל התרופות 2020: מניעת התפרצות חצבת ותרופה לניוון שרירים

בסיום התפילות: מאות מתפללים התפרעו במתחם הר הבית

בניגוד לדיווחים: נפגעים אמריקנים מהתקיפות האיראניות בעיראק

בני שלמה, ראש ארגון פשע בדרום שנעצר בחשד לעבירות של סחיטה ואיומים
בני שלמה, ראש ארגון פשע בדרום שנעצר בחשד לעבירות של סחיטה ואיומים | צילום: דוד לוי

בין היתר נחקר חשד כי שלמה הקים מערך בראשותו של חשוד נוסף להפצת החשבוניות הפיקטיביות. החשודים שנעצרו הועברו לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב לכיש וביחידת החקירות ברשות המס, ומעצרם הוארך בבית המשפט לטובת המשך פעולות החקירה הגלויות.

במהלך פשיטת כוחות המשטרה, נתפסו כספות, כסף מזומן רב, צ'קים על סך מיליוני שקלים, תכשיטים ומספר רכבי יוקרה ועוד. בנוסף על כך, כחלק מפעולות החקירה נסגר בצו בית המשפט עסק "צ'יינג", ששימש ציר לעבירת הלבנת הון בידי החשודים והוקפאו נכסים לחילוט בשווי עשרות מיליוני שקלים.

שוטרים סופרים שטרות שנתפסו במהלך חיפוש בביתו של חשוד
שוטרים סופרים שטרות שנתפסו במהלך חיפוש בביתו של חשוד | צילום: דוברות המשטרה

בשבוע שעבר הורה שופט המעצרים בבית משפט השלום באשקלון לשחרר את שלמה. לפני שהפרשה הותרה לפרסום, נשאלה השאלה האם הוא נעצר בחשד למעורבות בניסיון חיסול, במסגרתו גבר נפצע קל מפיצוץ רכב. בדיון בבית המשפט התברר שצו המעצר הוצא יומיים לפני ניסיון החיסול, והשופט כאמור הורה לשחררו בטענה כי "אין חשד סביר". המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע על ההחלטה. כעת ידוע כי צו המעצר הוצא עבור פרשת הלבנת ההון, ולא עבור ניסיון החיסול שאירע יומיים אחרי המעצר.

דברי ערך ושטרות שנתפסו בביתו של אחד החשודים
דברי ערך ושטרות שנתפסו בביתו של אחד החשודים | צילום: דוברות המשטרה

עו"ד נס בן נתן, סנגורו של בני שלמה, אמר לאחר החלטת השופט: "כפי שהסברתי בתחילת הדיון, בית המשפט הורה על שחרורו של מר שלמה בהיעדר ראיות מספיקות. מתברר שהיחידה החוקרת הוציאה צו מעצר יומיים לפני האירוע בגין אותו האירוע, דבר אשר מעלה סימני שאלה. אם המשטרה צפתה את האירוע, מדוע לא מנעה אותו ולא ביצעה את המעצר? למר שלמה אין קשר לאירוע וטוב שבית המשפט הורה על שחרורו".

עורך הדין נס בן נתן | צילום: חדשות 13

ממשטרת ישראל נמסר אז בתגובה: "נושא הגשת הצו ייבדק לעומקו. ראוי מנגד לציין כי בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והורה על עיכוב ביצוע עד לדיון ערר שיתקיים מחר בבית המשפט המחוזי". כאמור, ביום חמישי התפוצץ רכב בצומת הרחובות בגין-אנה פרנק באשקלון. הגבר שנפצע קל פינה את עצמו באופן עצמאי לבית החולים, והמשטרה פתחה בחקירת האירוע.

חיפוש ומעצר
חיפוש ומעצר | צילום: דוברות המשטרה