מג'יי לו עד בון ג'ובי: מופעי הקיץ שירעידו את הפארקים בישראל

על אף כמות האמנים הבין-לאומיים הקטנה שמגיעה, עדיין נוכל לראות כמה שמות גדולים בהופעה חיה • האם הירידה בכמות המופעים היא תוצאה של פעולות חרם, או של תזמון? "לא קל להגיע למזרח התיכון"

זמן צפייה: 03:56

אמנים רבים הופיעו כאן בקיץ 2017, שהיה חסר תקדים במספר המופעים של זמרים שהגיעו מחו"ל. חשבנו שזו תחילתה של ידידות מופלאה שתביא לכאן רכבת אווירית של אמנים בין-לאומיים, וקיבלנו את ההיפך - מאז אותו קיץ חלה ירידה חדה בכמות השמות הגדולים שמגיעים לישראל.

השם הכי מפורסם בנתיים שיגיע השנה לישראל היא "ג'ני מהבלוק", ג'ניפר לופז, שלערב אחד בקיץ הקרוב תהפוך לג'ני מהפארק. גם ליונל ריצ'י, ששייך לז'אנר האמנים שמגיעים לישראל כמה עשורים אחרי השיא, יופיע כאן בספטמבר - אבל עדיין יהיה נחמד לשיר ביחד עם כל האצטדיון את הלהיטים האלמותיים שלו. גם להקת בון ג'ובי תחזור לישראל שנתיים אחרי המופע הקודם בפארק, ואחרי שאכזב כשלא שר את הלהיט שלו "אולוויז", הפעם יש סיכוי לתיקון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מפלה לארדואן: האופוזיציה ניצחה בבחירות באיסטנבול – פעם נוספת

תוכנית הקיצוצים בסכנה? מפעל הפיס מסרב להעביר 150 מיליון שקל

רופא מוכר הגיע לסל כביסה של בני זוג – וכמעט הוביל לגירושים

ג'ניפר לופז
ג'ניפר לופז | צילום: אינסטגרם

לטענת מריו אורלובסקי מ"טאלנט מיוזיק איוונטס", הירידה בהופעות מאז 2017 אינה קשורה כלל ל-BDS, אלא לתזמון: "ב-2017 היה לי את הכבוד להביא את ג'סטין ביבר לארץ, בדיוק יצא שהסיבוב שלו היה בדרך לאסיה. לצערנו, אנחנו לא נמצאים במרכז העולם. צריך טיסות, לא כל כך קל להגיע למזרח התיכון".

למרות שהתזמון של סיבוב הופעות הוא חלק חשוב בהצלחה של המפיק להביא את האמן לארץ, ה-BDS ללא ספק משחק תפקיד. גיא בסר מלייב ניישן ישראל סיפר כי הם מוציאים מאות אלפי שקלים בשנה על הסברה והשתתפות בכנסים בנושא.

בון ג'ובי
בון ג'ובי | צילום: יח"צ

אפילו מדונה שהגיעה השנה לישראל, חטפה קיתונות של ביקורות מתומכי BDS, היא לא ויתרה ובדיעבד, בהתחשב בתוצאה - יכול להיות שהיא מצטערת על כך. חוץ ממדונה וג'יי לו, השנה יגיעו גם להקות שכבר הופיעו בפרופיל קצת יותר נמוך - אבל עם לא מעט להיטים. ביניהן "טירז פור פירס" שכבר מילאו את היכל מנורה, "סוויד" יופיעו בלייב פארק ראשון לציון, וטום ג'ונס יגיע לכאן בפעם הרביעית.

מדונה
מדונה | צילום: getty images

ומה שלא יהיה, נראה שהקהל הישראלי תמיד יוכל לשים את ראשו על כתפו של הזמר פול אנקה - שבגיל 77 חוזר לישראל בפעם הרביעית לרומן שאינו נגמר.