"עמוד תווך נערץ": השחקן שלמה בר-שביט הלך לעולמו בגיל 90

השחקן המוערך, שגילם יותר מ-260 תפקידים במחזות, זכה בפרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים וקיבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר אילן. "חייו ופועלו שזורים ב'בימה' יד ביד"

שחקן הבימה הוותיק שלמה בר שביט הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 91. בר שביט היה נשוי ואב לשלושה, התגורר בתל אביב, ושיחק לאורך השנים בעשרות הצגות וגילם למעלה מ-260 דמויות שונות. על פועלו הוא זכה בפרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים לשנת 1999, וב-2002 זכה לתואר ליקיר העיר תל אביב-יפו. בשנת 2012 הוא הוכתר על ידי אוניברסיטת בר-אילן בתואר דוקטור לשם כבוד.

בר שביט החל כנער בתיאטרון הבימה. התיאטרון הוציא הודעה עקב פטירתו ובה נכתב כי בר שביט היה "מגדולי שחקנינו ומגדולי שחקני התיאטרון בישראל מאז ומעולם. שלוימלה היה מעמודי התווך הנערצים של הבימה. כולנו המומים וכואבים. לבנו עם בני משפחתו". אודליה פרידמן, מנכ"לית הבימה אמרה: "רק בחנוכה חגגנו עם שלוימלה את יום הולדתו ה- 90". "הכאב על לכתו מאיתנו הוא גדול מאוד מאוד", כך לשון ההודעה, "הבימה היא שלוימלה, וחייו ופועלו בתיאטרון ובתרבות שזורים יחד עם הבימה יד ביד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליברמן על חוק המצלמות: "אינטרס של הרשימה המשותפת והליכוד"

חרדים בארה"ב מתלוננים: "תיירים מתייחסים אלינו כמו בגן חיות"

ישראל בוחרת – ירוק: מהי עמדת המפלגות ללגליזציה של קנביס?

שלמה בר שביט
שלמה בר שביט | צילום: חדשות 13

בר שביט נולד בשנת 1928 בשכונת שערי צדק שבירושלים. אביו היה פועל בניין, ואמו הייתה אחות בבית החולים שערי צדק. בשנת 1947 הוא התקבל למחזור השני של בית הספר הדרמטי שליד תיאטרון "הבימה". ב-1948 התגייס לצה"ל ושרת בלהקה הצבאית הארצית, שהייתה מורכבת ברובה מצעירי "הבימה". לאחר מכן, עבר ללהקת הצ'יזבטרון של הפלמ"ח.כאמור, בר שביט גילם למעלה מ-260 תפקידים במחזות קלאסיים, יהודיים, מודרניים ומקוריים בתיאטרון "הבימה" ומחוצה לו. בשנים 1958–1960 היה חבר בהנהלת התיאטרון ובשנים 1977–1978 היה המנהל האמנותי.