חרדים בארה"ב מתלוננים: "תיירים מתייחסים אלינו כמו בגן חיות"

תושבי השכונות היהודיות בניו יורק טוענים כי הנהירה המוגברת לאזורם נובעת מהפופולריות הגוברת של הסדרה "שטיסל" והסרט "אחד מאיתנו". "מצלמים אותנו ללא רצוננו, בעיקר בשבת וליד בית הכנסת"

התושבים החרדים בשכונות ויליאמסבורג וקראון הייטס בעיר ניו יורק טוענים כי בזמן האחרון תיירים מתייחסים אליהם כמו "חיות בגן חיות". לטענת התושבים, הנהירה התיירותית שנראית לאחרונה באזורם נובעת מהפופולריות שלה זוכים הסדרה "שטיסל" והסרט "אחד מאיתנו", שמשודרים ב"נטפליקס" ומגוללים את אורח חייהם של יהודים חרדים.

התושבים סיפרו לעיתון "ניו יורק פוסט" כי באופן יום יומי עושים את דרכם אוטובוסים לשכונות ומהם יורדים מאות תיירים ומצלמים תמונות של המקומיים, ושל בגדיהם ומנהגיהם. חיים, חסיד סאטמר שמתגורר בוויליאמסבורג סיפר לעיתון כי התיירים "מתנהגים כאילו הם רואים מיצג או אטרקציה בגן חיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לנצח את המסחר בבורסה: החברה שטוענת שמצאה נוסחה לחזות רווחים

חופי טורקיז ומיליוני תיירים: סיפור האיים שהפכו לעיי חרבות

תקועים בגאורגיה: אם ובנה התינוק ממתינים למסמכים לחזור לארץ

מיכאל אלוני בסדרה שטיסל
מיכאל אלוני בסדרה שטיסל | צילום: החדשות 13

מקס האוור, תושב השכונה, שגם הוא מודאג מהכמויות הגדולות של התיירים שממלאים את האזור ולעתים מצלמים אנשים ללא רשותם, האשים במצב את הפופולריות של הסדרה הישראלית "שטיסל", העוסקת בקורותיה של משפחת חרדית והסרט הדוקומנטרי "אחד מאיתנו" שעוסק בחוזרים בשאלה מקהילה חסידית בארצות הברית, שניהם משודרים בשירות הסטרימינג הנפוץ.

האוור סיפר כי המצב מחמיר בשבתות, בהן גברים לובשים בגדים מסורתיים כגון שטריימל וכובעי פרווה. "מצלמים אותי ללא רצוני בהגיעי לבית הכנסת", העיד האוור. כמו כן, בשכונת קראון הייטס, תושבי השכונה התלוננו על תיירים שמתלבשים באופן שאינו מתאים להווי השכונה. חלק מבעלי העסקים שמוטרדים מאופן הלבוש של המבקרים, תלו שלטים המפצירים בהם להתלבש צנוע. זאת, על מנת למנוע מתיירים להיכנס לבתי העסק המקומיים ללא חולצה או יחפים.