חצי שנה אחרי שניצלה מרצח: שירה מדגמנת ניצחון בשבוע האופנה

לאחר שניצלה מרצח בידי בעלה, איסקוב הוציאה לאור את סיפורן של עשרות אלפי נשים שחיות במערכות יחסים אלימות - דווקא במקום הכי רחוק מהזוהר והמצלמות. "אם זה יחזק אותן - עשיתי את שלי"

זמן צפייה: 15:25

שירה איסקוב, האישה שהייתה כפסע ממוות ונשארה בחיים כדי לספר על רגעי האימה המזוויעים, עלתה על מסלול התצוגה של שבוע האופנה קורנית בתל אביב והוציאה לאור את סיפורה האישי ואת סיפורן של עשרות אלפי נשים מוכות אחרות שחיות בצללים תחת האלימות - דווקא במקום הכי רחוק מעולם הזוהר והבזקי המצלמות. "הלוואי שנשים ידעו להיזהר ולצאת ממערכת יחסים אלימה שנייה אחת לפני".

מה שהביא את איסקוב למסלול תצוגת האופנה הייתה שמלת סטרפלס קיצית ואפורה, שהפכה להיות מוקד לחיכוך בינה לבין בעלה לשעבר אביעד משה. "הייתי צריכה לזרוק אותה כדי שיהיה שקט בבית. בארוחת ערב שישי אחת הוא אמר לי, 'אני לא יושב עד שהיא לא בפח. את אמא ואישה נשואה ואת לא צריכה ללבוש את זה', אז זרקתי אותה כי זה מה שיעשה לו טוב. שמתי את זה מאחורי והמשכתי הלאה", סיפרה איסקוב. אלא, שהשמלה הייתה פריט אחד מני רבים שלא מצאו חן בעיני מי שניסה לרצוח אותה. "זה לא הסימן היחיד. תמיד יש עוד. יש גם את ההאשמות ואת זה שהוא מקטין אותך ליד אחרים. הוא דואג לזה שכולם ידעו שהוא הגבר האולטימטיבי והמושלם ואת הלא בסדר", אמרה איסקוב.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו, בנט, לפיד או סער: מי יהיה ראש הממשלה הבא?

סער נגד בנט: "נראה שהוא מוכן להשלים לנתניהו 61"

בנט: "גם אם לפיד יציע שאהיה ראשון ברוטציה – אגיד לו לא"

שירה איסקוב שניצלה מניסיון מרצח
שירה איסקוב שניצלה מניסיון מרצח | צילום: חדשות 13

לצד ההכנות לתצוגת האופנה, איסקוב נפגשה עם מרים פרץ, אם שכולה ששני בניה נפלו בצבא, שקיבלה אותה בחיבוקים ובמילים מנחמות. במקביל, בבית המשפט התקיים דיון בעדותו של בעלה לשעבר, שהוא גם אביה של בנם המשותף. "אנחנו לא חיים בשנאה בבית ולא מדברים על אבא שלו דברים רעים. שמרתי את כל התמונות של אביעד. אחרי הכול, אבא נעלם לו, ואם הוא ירצה לבקר אותו אז אני אקח אותו", אמרה איסקוב.

איסקוב, שבאמצעות תמונה אחת ופרסום שמה המלא, שינתה את השיח על אלימות נגד נשים בישראל. היא שרטטה שניות של אלימות חסרת מעצורים והייתה בין חיים ומוות, וגם סיפקה עדות שבדרך כלל נשארת עלומה מאחורי מודעות אבל. עם זאת, חייה רחוקים מהדימוי של שבוע האופנה, ולמרות החשיפה, השגרה היומיומית שלה לא שייכת לעולם הזוהר. היומן שלה מלא בטיפולים פיזיים ונפשיים, ועוד מצפה לה שיקום איטי וארוך. ולמרות זאת, היא החליטה לעשות את זה בשביל כל הנשים: "אני יודעת באיזה מצב רגשי נמצאות אותן נשים שהיו בצד הפגוע כמוני. אם אני יכולה להחזיר להן קצת עם התמיכה הזאת ועם כל התרומות מהאירוע שיתרמו לעמותת ל"רוח נשית" ויתנו להן חיזוקים, אז עשיתי את שלי", אמרה איסקוב.