שירה איסקוב מעידה בביהמ"ש: "אמרתי 'תפסיק, אני רוצה לחיות'"

איסקוב הגיעה לביהמ"ש כדי להעיד נגד הגרוש שלה אביעד משה, שנוכח באולם, המואשם בניסיון הרצח שלה במצפה רמון: "הוא ניגש אליי, חנק אותי ואמר 'תמותי', הילד ישב לידי ובכה"

זמן צפייה: 03:10

שירה איסקוב, ששרדה ניסיון רצח מצד בעלה דאז אביעד משה במצפה רמון, מעידה היום (ראשון) בזמן שבעלה לשעבר נוכח באולם, במסגרת משפט המתקיים נגדו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

"זה היה אחרי שאמרתי לו שאני נוסעת לצפון להורים שלי בחג. אחרי חילופי מילים בינינו, אמרתי לו שאני לא יכולה להישאר איתו יותר". בהמשך סיפרה: "10 ימים לפני המקרה עברתי גרידה והיה לי קשה להתמודד עם האובדן של העובר. זה קרה אחרי שאביעד כעס עליי וצעק עליי. אני כעסתי וצעקתי בחזרה. אחרי זה היו לי כאבים חזקים בבטן ונפלתי לרצפה. למחרת רציתי ללכת למיון, אבל הוא לא רצה להוציא את הילד. אמרו לו שלעובר אין דופק. ארבעה ימים אחרי זה עברתי גרידה. הייתי במשך שבוע בבית ולא הלכתי לעבודה. ואז יום שישי הגיע והיו ביננו כמה חילופי מילים".

שירה איסקוב לפני שמעידה נגד בעלה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע | צילום: חדשות 13

לעוד כתבות בנושא:

אחרי שסירב: בעלה של שירה איסקוב שניסה לרצוח אותה נתן לה גט

"חבט בראשי וחנק אותי": העדות הדרמטית של שירה איסקוב • בלעדי

אביעד משה מואשם בניסיון רצח אשתו במצפה רמון: "דקר 20 פעמים"

שירה איסקוב
שירה איסקוב | צילום: חדשות 13

בעדותה על ערב המקרה, אמרה: "הוא לקח אותי והטיח אותי ברצפה, ואז אמרתי לו ש'אם תרביץ לי פעם שניה אז אני אגיש בקשת גירושים', אני לא רוצה להישאר יותר. לאחר מכן חזרתי לשטוף את הילד, תוך כדי שאני ממשיכה להיות עם ההורים שלי בטלפון. בהמשך לקחתי את התיק ושמתי בגדים לי ול-א', ואז הלכנו לחדר שלו להלביש אותו". "התיק שלי היה בחדר עבודה. אביעד ניסה להחביא אותו ושם אותו מתחת למיטת התינוק. אביעד עקב אחריי, כנראה רצה לשמוע מה אני אומרת להורים שלי. כשסיימתיל לארוז, נעמדתי ליד הדלת ורציתי לצאת החוצה, אך הוא לא נתן לי. הוא נעל את הדלת, סגר את התריס והחלון, אמר לי 'את לא הולכת לשום מקום בלעדיי'. בתגובה, אמרתי לו 'אתה לא בא איתי לשום מקום'".

"הילד צרח וזעק לשמיים. ביקשתי ממנו שיהיה עם הילד, ייקח אותו, יחבק אותו וירגיע אותו. הילד התיישב לידי. כולו התמלא בדם שלי", סיפרה איסקוב והמשיכה בעדותה: "בזמן הזה הוא לא הפסיק להכות אותי. ואז הוא ניגש למגירה של הסכו"ם והוציא סכין. בזמן הזה אני מבקשת ממנו שלא יעשה את זה. הוא אומר לי 'את לא תהיי אמו של הילד'. לא תהיי אימא של א'. הוא ניגש אליי וחנק אותי, תוך כדי הוא אמר 'תמותי'. הוא חנק אותי עם שני הידיים שלו. אני שכבתי והוא היה עליי. הוא חיכה שאאבד הכרה".

"אני הייתי על הרצפה. א' פשוט התיישב וזעק לשמיים ובכה. אביעד הסתכל עליי ואמר 'תמותי כבר'. היה רגע שהשכנה הגיעה, ואז הוא הוציא את הסכין ואחר כך התחיל עם הדקירות. אמרתי לו 'תפסיק אני רוצה לחיות'. והוא המשיך עם הדקירות. ואז אני זוכרת את השכנים מחזיקים אותי ואומרים שבקרוב האמבולנס יגיע".

שירה איסקוב
שירה איסקוב | צילום: חדשות 13

לאחר מכן במהלך מתן העדות, השמיעו לשופטת את הקלטת השיחה בין איסקוב להוריה בזמן אמת. במקביל, אביעד עצם את עיניו ברקע ההקלטה והשפיל את מבטו. בהמשך, השופטת עצרה את ההקלטה ואמרה: "שמענו דברים קשים, אבל אני חייבת להגיד שזה לא נוח לנו לשמוע את זה (בפורום הזה), אנחנו נשמע את זה אחר-כך. אנחנו שומעים הקלטה מאוד קשה, צרחות, זה לא המקום שצריכים לשמוע בו כזו הקלטה".

נציגת הפרקליטות, עו"ד מיטל אמואיל, נשאה את נאום הפתיחה: "ב- 18 לספטמבר 2020 ערב ראש השנה זמן קצר לפני כניסת החג זעקות אישה וצרחות ובכי של ילד קטן החרידו את השלווה בשכונת המגורים במצפה רמון. הצרחות היו של שירה איסקוב. הבכי היה של בנה הקטן מתבוסס בדמה צופה במחזה אימה, צופה כיצד אביו הנאשם מנסה בכל דרך אפשרית לגרום למותה של אימו. באותה שעה הוריה נמצאים על הקו מרחק משמעותי בכרמיאל. באותם רגעים שירה איסקוב הייתה כפסע להפוך לעוד שם בסטטיסטיקה עגומה של נשים שנרצחו על ידי בני זוגן".

"נס גדול הפריד בינה ובין המוות", המשיכה אמואיל. "הראיות מבוססות בראש ובראשונה על עדותה של שירה והקלטה ממכשיר הטלפון של הנאשם עצמו שמתארות דקה אחר דקה את מה שקרה שם. זו עדות חיה ומצרמרת על הרגעים שעברו על שירה ובנם הקטן. ההקלטה והעדות של שירה יוכיחו כיצד הלם הנאשם שוב ושוב עשרות חבטות במערוך ששימש את שירה זמן קצר לפני כן להכנת חלות בערב החג. בהמשך כיצד חנק את שירה ולבסוף כדי להשלים את מלאכתו דקר אותה דקירות רבות בחזה בפלג גופה העליון בראש בקרקפת. נוכחותה של שירה היום שתעיד כאן בפני הנאשם בעלת משמעות עצומה. ולא רק מהפן הדיוני והתרשמות מהעדה. לרוב אנחנו לא זוכים לשמוע עדות ישירה של מי ששרדה את התופת וחזרה לספר מה קרה שם. לרוב הנשים הללו לא שורדות כדי לספר. נוכחות שירה עצומה במיוחד עבורה. היא יפה וחזקה. זה יהיה עבורה עוד שלב חשוב בתהליך ההחלמה שלה ושיקום חיה וחיי בנה".

תמונת ענק של אביעד משה, החשוד בנסיון רצח אישתו, בנתיבי איילון
תמונת ענק של אביעד משה, החשוד בנסיון רצח אישתו, בנתיבי איילון | צילום: צילום מסך

כזכור, משה סירב בתחילה לתת לאשתו גט, אך עשה זאת לפני כשבועיים לאחר שבבית הדין הרבני הבהירו לו שיהיה נתון לסנקציות אם לא יעשה כן. "הדיין אמר לאביעד שהוא יובא כל יום לדיון ושאם לא יסכים הוא יישלח לצינוק, אחרי שעה הוא חתם", סיפר אחיה עופר לחדשות 13.

לפני כשלושה שבועות, הפרקליטות הודיעה לבאי כוחו של אביעד משה כי היא דוחה את כל ההצעות להסדר טיעון שהועלו על ידם. עוד נמסר מטעמם כי "מדובר בכתב אישום חמור והפרקליטות תעמוד על הרשעה וענישה ההולמות את נסיבות המקרה".

כזכור, איסקוב הגיעה לוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, במסגרתו אמרה כי לקורבן אין שום יכולת להביע דעה בנושא - "אם הפרקליטות והסניגור יסכימו על העונש זה מספיק והעסקה נחתמת. זה לא מתקבל על הדעת". עוד הוסיפה: "בעל כורחי הפכתי לסמל למאבק נגד האלימות נגד נשים. כולי תקווה שיחולו פה שינויים לטובה ושנצליח למגר את תופעת האלימות המחרידה הזאת ושנוכל למצוא לזה סוף".

שירה איסקוב, הותקפה על ידי בעלה אביעד משה
שירה איסקוב, הותקפה על ידי בעלה אביעד משה | צילום: חדשות 13

"ב-25 בפברואר אגיע להעיד בבית המשפט. לא נראה לי שהסניגור שלו הולך לעשות לי חיים קלים, וזאת בלשון המעטה - הוא יחקור אותי על כל פרט ופרט על אותו ערב שבו אביעד ניסה לרצוח אותי. ואני שואלת עוד שאלה - למה צריך לעבור את זה שוב ושוב?", המשיכה. "נתתי כבר את העדות שלי במשטרה, לחוקרת, למה שוב צריך להישאל כל כך הרבה שאלות על דברים כואבים? למה אני צריכה לראות שוב את האיש שניסה לרצוח אותי ואמר לי 'את לא תהיי אמא של הילד שלך'".

מכתב האישום שהוגש בחודש אוקטובר עולה כי משה תקף מספר פעמים באמצעות מערוך עץ את אשתו בעקבות ויכוח שהתפתח בין בני הזוג ורצונה של איסקוב להתגרש ולהעביר את ערב החג יחד עם בנם כבן השנה בבית הוריה. לאחר מכן הוא חנק אותה ודקר אותה בעזרת סכין מטבח משוננת עם להב באורך של 10 ס"מ כ-20 דקירות בכל חלקי גופה.

אביעד משה, חשוד בניסיון רצח אשתו במצפה רמון
אביעד משה, חשוד בניסיון רצח אשתו במצפה רמון

עוד נכתב באישום כי משה ניסה לרצוח את איסקוב בזמן שהוא מקלל ומשפיל אותה, חוסם בגופו את הדלת כדי שהיא לא תוכל לצאת ותוך התעלמות מוחלטת מזעקותיה ותחנוניה כי יפסיק. משה אף התעלם מהבכי של בנו שהיה ליד אימו, וכן מצעקותיהם של הוריה של המתלוננת ושל השכנים שלא יפגע בה.