סולן להקת המכוניות ריק אוקייסק הלך לעולמו בגיל 75

המשטרה הגיעה לביתו שבניו יורק לאחר שקיבלה דיווח על גבר מחוסר הכרה, וקבעה את מותו של הזמר במקום. אוקייסק היה גם הכותב הראשי והגיטריסט של הלהקה, שנכנסה להיכל התהילה של הרוק אנד רול

זמן צפייה: 00:32

ריק אוקייסק, סולן להקת הרוק המכוניות מת אתמול (ראשון) בניו יורק בגיל 75. משטרת ניו יורק קיבלה דיווח על "גבר מחוסר הכרה", הגיעה לביתו של אוקייסק, זיהתה אותו וקבעה את מותו במקום. המכוניות הוקמה ב-1976 וצברה פופולריות רבה בשנות השבעים והשמונים, בין השאר עם הלהיטים "My Best Friend’s Girl" ו-"Drive". הלהקה נחשבה לאחד הסמלים של ערוץ MTV בראשית דרכו בשנות השמונים.

אוקייסק נישא לדוגמנית העל הצ'כית פאולינה פוריצקובה ב-1984, אותה הכיר במהלך צילומי הקליפ לשיר "Drive". אוקסק ופוריצקובה נפרדו בשנה שעברה ולשניים שני ילדים משותפים. אוקסק היה ידוע בזכות שערו השחור ומשקפי השמש השחורים שאותם הרכיב באופן קבוע. הוא היה הגיטריסט והכותב המרכזי של שירי הלהקה שצורפה להיכל התהילה של הרוק אנד רול ב-2018.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חימום ומדריך הישרדות: בקרוב – מלון ראשון מסוגו בקוטב הצפוני

כדור הפלא: תרופת המרשם החוקית לילדים שהפכה ל"תחליף קוקאין"

פינגווין אומץ על ידי זוג חד מיני – והוחלט כי יגדל ללא מגדר

ריק אוקסק
ריק אוקסק | צילום: רויטרס

המכוניות הוציאה שישה אלבומי אולפן. הראשון, שיצא ב-1978, מכר מיליוני עותקים בארצות הברית. הלהקה הודיעה על פירוקה ב-1988 ומיד לאחר מכן, פצח אוקסק בקריירת סולו. ב-2011 המכוניות התאחדו והוציאו אלבום משותף אחרון.

לאחר ההודעה על מותו של אוקסק, הספידו אותו אנשי מוזיקה ורוקיסטים כגון בילי איידול וגיסטריסט "רובים ושושנים" סלאש. איידול כתב בטוויטר שהוא הצטער לשמוע על לכתו של הרוקיסט, סלאש פרסם באינסטגרם תמונה של אוקסק בזמן הופעה בשנות השמונים וכתב "נוח על משכבך בשלום".

 

 

View this post on Instagram

 

RIP #RicOcasek

A post shared by Slash (@slash) on