פינגווין אומץ על ידי זוג חד מיני - והוחלט כי יגדל ללא מגדר

צמד נקבות הפינגווין, החיות באקווריום "סי לייף" שבלונדון, אימצו את האפרוח לפני כמה חודשים. כעת החליטו במקום שלא להכריע אם הוא זכר או נקבה עד שיתבגר. "הוא יהיה הראשון מסוגו"

Gettyimages 630835072 594x594
פינגווינים בגן החיות בלונדון | צילום: Getty Images

זוג נקבות הפינגווין רוקי ומרמה כבר עלו לכותרות מוקדם יותר השנה, כשאימצו אפרוח באקווריום "סי לייף" בלונדון שבבריטניה. כעת הן עושות היסטוריה – שוב. הן מגדלות את הצאצא ללא מגדר, כך דווח השבוע בחדשות nbc. האפרוח, בן ארבע חודשים, לא זכה עדיין לשם רשמי. לדברי האקווריום: "יהיה הראשון מסוגו ב'סי לייף' שלא יוגדר כזכר או נקבה".

"ידוע לנו שההחלטה עשויה להיות מקור לתהיות ושאלות. אצל בני אדם נייטרליות מגדרית היא נושא חדש יחסית בשיח", אמר גראהם מקגארת', מנהל האקוורים, והסביר: "למרות זאת, מרבית הפינגווינים מתפתחים ללא כל זהות מינית או מגדרית, עד שהם הופכים לבוגרים".

פינגווין אפרוח, ארכיון
פינגווין אפרוח, ארכיון | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13:

יום היסטורי – וגאה: הזוג החד מיני הראשון התחתן בטייוואן

במטרה להיאבק בהומופוביה: עשרות גברים רצו במדריד – בנעלי עקב

עובדי גן חיות התחפשו לאריות – ותרגלו תרחיש בריחה מהכלובים

למרות העובדה הזאת, אפרוחי פינגווינים זוכים על פי רוב לשמות ותגים ממוגדרים ב"סי לייף" – עד כה. האפרוח המואמץ קיבל את התג הלא-ממגודר הראשון במקום, שצבעו סגול, למטרות זיהוי.

בנוגע לשאלה מדוע נבחר האפרוח הזה להיות הראשונה ללא זיהוי מגדרי, נמסר כי "היא תפסה את תשומת לב הצוות והמבקרים במקום לאחר האימוץ המוצלח שחוותה על ידי האמהות שלה". עוד הוסיפו בהודעה הרשמית וציינו כי "מדובר בפעם הראשונה שבה הצליח זוג פינגווינים חד מיני לאמץ אפרוח. רצינו לציין לשבח את האמהות המסורות על כך שהן מגדלות פינגווין בריא ושמח".