עקב המתיחות בספרד: משחק הקלאסיקו בין ברצלונה למדריד נדחה

התאחדות הכדורגל במדינה הגישה בקשה להחלפת האצטדיון בו יתקיים משחק הכדורגל, לאחר פרוץ המהומות בברצלונה על רקע כליאתם של תשעה מנהיגי אופוזיציה קטלונים. אוהד ישראלי: "המצב ממש מבאס"

קבוצת הכדורגל ריאל מדריד
קבוצת הכדורגל ריאל מדריד | צילום: רויטרס

בשל ההפגנות ההמוניות שפרצו בברצלונה, נדחה היום (שישי) משחק הכדורגל בסדרת הקלאסיקו בין ברצלונה לריאל מדריד, שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא בבירת מחוז קטלוניה. התאחדות הכדורגל הספרדית פנתה לריאל בבקשה שתארח את המשחק הראשון.

לאחר ששתי הקבוצות הביעו את התנגדותן לבקשת השינוי, פתחו בהתאחדות הספרדית במרוץ נגד השעון על מנת למצוא תאריך חלופי לקיום המשחק. לאחר דיונים שהתקיימו לאורך היום בין שתי הקבוצות, מסתמן כי המשחק ייערך ב-18 בדצמבר. עם זאת, ראשי ה"לה ליגה" וועדת התחרויות בספרד צריכים לאשר את הבקשה - עד יום שני הקרוב.

עוד בחדשות 13:

מהומות בברצלונה: מפגינים קטלונים שיבשו את פעילות נמל התעופה

"אירוע היסטורי": משחק הכדורגל בין נבחרת סעודיה לנבחרת הרשות

מוקדמות יורו 2020: נבחרת ישראל בכדורגל ניצחה 1:3 את לטביה

אצטדיון קאמפ נואו בברצלונה
אצטדיון קאמפ נואו בברצלונה | צילום: רויטרס

קבוצת ברצלונה התנצלה על חוסר הנוחות שנגרם לחברי המועדון ולאוהדים, והודיעה כי החלה בצעדים על מנת לזכות את האוהדים, בהם אלפי ישראלים ששילמו לא מעט כסף כדי לצפות במשחק על הדשא – ולא על מסך הטלוויזיה.

"המצב ממש מבאס", סיפר דביר, תושב אילת שקנה לו ולבת זוגו כרטיסים למשחק בסך כ-7,500 שקלים. "רציתי לטוס עם החברה ולהנות מהחוויה של המשחק. בהתחלה חשבתי למצוא דרכים חלופיות, לשנות טיסות, או אפילו להוסיף עוד לילה במדריד, אבל לצערי זה כבר לא אפשרי. אני עדיין חושב אם לבטל את הטיסה או לשנות את התאריכים לחופשה".

מפגינים קטלונים בברצלונה
מפגינים קטלונים בברצלונה | צילום: רויטרס

כאמור, בתחילת השבוע פרצו מהומות בברצלונה, בעקבות גזרי דין של תשע עד 12 שנות מאסר שהוטלו על תשעה מנהיגי אופוזיציה. זאת בשל מעורבותם במשאל עם לא חוקי לעצמאות המחוז שהתקיים ב-2017.

במהלך ההפגנות, חסמו ההמונים רחובות ושיבשו את תנועת הרכבות – ואף חסמו את נמל התעופה "אל פראט" שבעיר לזמן קצר. עד כה בוטלו כעשרים טיסות שהיו אמורות להמריא משדה התעופה.

מפגינים הולכים ברחובות ברצלונה
מפגינים הולכים ברחובות ברצלונה | צילום: רויטרס

בעקבות הפסיקה, הוציא בית המשפט העליון בספרד צו מעצר לנשיא מחוז קטלוניה לשעבר, קרלס פיגדמונט, שחי בבלגיה מאז שהודח מתפקידו בעקבות משאל העם. מוקדם יותר היום, התייחס הנשיא לשעבר לפסיקה. "גזר הדין של מאה שנות מאסר במצטבר הוא פסיקה ברברית", כתב בחשבון הטוויטר שלו, ופנה למנהיגי האופוזיציה: "עכשיו יותר מתמיד – נעמוד לצדכם ולצד משפחותכם".

כזכור, באוקטובר 2017 התקיים בקטלוניה משעל עם להכרזת עצמאות של חבל הארץ. מתוך כלל המצביעים, 90% תמכו בהצעה, אך ממשלת ספרד התנגדה למשאל בטענה כי המהלך מנוגד לחוקה הספרדית.