מוקדמות יורו 2020: נבחרת ישראל בכדורגל ניצחה 1:3 את לטביה

חניכיו של הרצוג גברו על הבלטים במסגרת המחזור השמיני. במאזנה של ישראל 11 נק' כמו מקדוניה הצפונית וסלובניה – מרחק 5 נק' מאוסטריה שבמקום השני בבית. מונאס דאבור (צמד) וערן זהבי כבשו

משחק נבחרת ישראל מול נבחרת לטביה בכדורגל בבאר שבע
משחק נבחרת ישראל מול נבחרת לטביה בכדורגל בבאר שבע | צילום: רויטרס

מוקדמות יורו 2020: נבחרת ישראל בכדורגל ניצחה אמש (שלישי) את נבחרת לטביה בתוצאה 1:3, במשחק שנערך באצטדיון טוטו טרנר שבבאר שבע, לעיני למעלה מ-9,000 צופים, בהם חברי מפלגת כחול לבן. מונאס דאבור (צמד) וערן זהבי כבשו לישראל, ולדימירס קאמש צימק עבור הבלטים, שטרם השיגו נקודה בקמפיין.

בעקבות הניצחון מאזנה של ישראל עלה ל-11 נקודות - בדיוק כמו סלובניה ומקדוניה הצפונית. שלוש הנבחרות רחוקות חמש נקודות מאוסטריה, שנמצאת במקום השני בבית 8 - מקום שמוביל לאליפות אירופה. לישראל, כמו ליתר הנבחרות בבית, נותרו שני משחקים בלבד עד תום הקמפיין: פולין (בבית) ומקדוניה הצפונית (בחוץ). שני המשחקים ייערכו בחודש הבא.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

החרדות, הבדידות – והמפגשים בכלא: יממה עם אמה של נעמה יששכר

"עשרות אלפים מתים מהם בכל שנה": כיצד תתגוננו בעת סופת ברקים?

המנצח פוטין: כך משתלטת רוסיה על המאחזים שארה"ב נסוגה מהם

משחק נבחרת ישראל מול נבחרת לטביה בכדורגל בבאר שבע
משחק נבחרת ישראל מול נבחרת לטביה בכדורגל בבאר שבע | צילום: רויטרס
חברי מפלגת כחול לבן במשחק של נבחרת ישראל מול נבחרת לטביה בכדורגל בבאר שבע
חברי מפלגת כחול לבן במשחק של נבחרת ישראל מול נבחרת לטביה בכדורגל בבאר שבע | צילום: דוברות מפלגת כחול לבן

מהלך המשחק: 

מאמן הנבחרת, אנדריאס הרצוג, פתח עם שלושה בלמים ועם דיא סבע במקומו של מנור סולומון שנפצע בבוקר ולא היה כשיר לשחק. בדקה ה-16 מסירה של טאלב טוואטחה מצאה את מונאס דבור ששלח את הכדור לרשת והעלה את ישראל ליתרון 0:1.

לישראלים לקח עשר דקות להכפיל את התוצאה מרגליו של מלך השערים של טורניר המוקדמות, ערן זהבי, שכבש מריבאונד את שערו ה-11 בקמפיין לאחר שהשוער הלטבי הדף לא טוב כדור של דאבור.

לאחר דקות של שליטה מוחלטת של ישראל, לטביה הצליח לצמק את התוצאה משער של ולדימירס קאמש, השער השני בלבד של הלטבים במוקדמות. לנבחרת הישראלית לקח בסך הכל שלוש דקות להגיב כשקצת לפני הירידה להפסקה, זהבי מצא את דאבור במסירת רוחב והחלוץ של סביליה הקשית את הכדור מעל השוער הלטבי, השלים צמד והוריד את הנבחרות למחצית בתוצאה 1:3.

במחצית השניה, הנבחרת המשיכה לייצר מצבים במשחק קצבי וחיפשה את השער הרביעי, אך לבסוף התוצאה נשארה 1:3 וישראל רשמה ניצחון באחד המשחקים היפים שלה בטורניר ושמרה על סיכוי קטנטן להעפיל ליורו ב-2020 מהמוקדמות.