יוצר "ג'נין ג'נין" יערער על פסק הדין: "מזכיר את ימי הביניים"

הבמאי מוחמד בכרי אמר לחדשות 13 כי הוא מתכוון להגיש לבג"ץ ערעור על ההחלטה לאסור את הקרנת הסרט בישראל. "זו האמת של הפלסטינים, זה מה שהם ראו. כל אחד רואה את הדברים מהצד שלו"

זמן צפייה: 04:04

יוצר הסרט "ג'נין ג'נין", הבמאי מוחמד בכרי, אמר היום (שלישי) לחדשות 13 כי בכוונתו לערער לבג"ץ נגד החלטת בית המשפט לאסור את הקרנת הסרט בישראל: "זה מזכיר לי את ימי הביניים, ששרפו ספרים ויצירות אומנות".

"הסרט נעשה לפני 20 שנה, אז בג"ץ קבע שמותר להקרין את הסרט בפומבי, ובא עכשיו מחוזי אחרי 20 שנה וקובע שאסור לראות את הסרט וצריך להשמיד אותו", אמר בכרי, שסרטו נפסל בטענה להוצאת דיבה. "לכל אחד יש את האמת שלו, זאת האמת של הפלסטינים, זה מה שהם ראו, זה מה שהם סיפרו לי. לא אני סיפרתי, זה הם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אכיפת הסגר: כ-4,500 דוחות חולקו אתמול – תשעה בתי עסק נסגרו

בשמאל-מרכז לא מתלהבים מקריאת גנץ לאיחוד: "פספסת את ההזדמנות"

שיא שלילי: 9,589 אובחנו ביממה; יותר מחצי מיליון נדבקו עד כה

מוחמד בכרי
מוחמד בכרי | צילום: יח''צ

"זאת הבמה של הפלסטינים והם סיפרו את מה שהם חוו", הוסיף הבמאי. "הישראלים חוו את מה שהם רואים, אני סיפרתי אמת אחרת לעומת האמת הישראלית. כל אחד רואה את הדברים מהצד שלו".

הבוקר, בירך הרמטכ"ל אביב כוכבי על ההחלטה ואמר כי "אסור שחופש הביטוי יאפשר את חופש הביזוי, ואסור שיפשיט את חיילינו מהגנה. שלחנו את החיילים להגן על מדינת ישראל, תורה של מדינת ישראל בתמורה, להגן עליהם".

גם פוליטקאים רבים בירכו על פסק הדין, בהם שר הביטחון גנץ, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ושרת התרבות לשעבר מירי רגב. ברשימה המשותפת גינו את ההחלטה. חבר הכנסת סמי אבו שחאדה כתב כי "הכיבוש הישראלי הוא מכונת הרס שמייצרת סבל ודיכוי באופן מתמשך. בכרי נאבק למען זכויות עמנו הפלסטיני דרך האומנות, ועל כך הוא זוכה להכרה והוקרה בינלאומיים. הצבא הישראלי עשה ועושה פשעים נגד האנושות. ג'נין היא רק מקרה אחד מיני רבים".

אמש, כאמור, בית המשפט המחוזי מרכז קבע כי הקרנתו של הסרט "ג'נין ג'נין" בישראל תיאסר ואף הורה להחרים את כל עותקי הסרט הקיימים בישראל, ולהסירו מאתר "יוטיוב". נוסף על כך, הבמאי מוחמד בכרי חויב לשלם 175 אלף שקלים לסא"ל במיל' נסים מגנאג'י שהופיע בסרט, בעקבות הוצאת לשון הרע.