עימותים בבית שמש במהלך אכיפת הסגר – שוטר ביצע ירי באוויר

אבנים הושלכו בעיר לעבר שוטרים שהגיעו לסגור תלמוד תורה שפתח בניגוד להנחיות. לפי המשטרה, המתנדב שירה חש סכנה לחייו. לא היו נפגעים באירוע • כ-4,500 דוחות חולקו אתמול - 9 בתי עסק נסגרו

זמן צפייה: 02:15

מתנדב משטרה שהגיע היום (שני) לאכוף את תקנות הקורונה בבית ספר בבית שמש נלחץ מהצעקות של התושבים - וירה באוויר. על פי הודעת המשטרה, סביב השוטרים שהגיעו למקום החלה התקהלות של כמה חרדים שאף יידו לעברם אבנים, וכי "מאחר והמתנדב חש סכנה לחייו - הוא ביצע ירי באוויר", לשון ההודעה. לא היו נפגעים באירוע.

זמן קצר קודם לכן, כוחות המשטרה הגיעו לשכונת רמת ב' באותה העיר - מאותה הסיבה, שכן גם שם נפתח תלמוד תורה בניגוד להנחיות. עשרות קיצוניים התפרעו במקום. יש לציין כי מרבית המגזר החרדי קשוב להוראות הסגר, ורוב מוסדות החינוך לא נפתחו, למעט, כאמור, בכמה פלגים קיצוניים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארגון "בצלם": מדינת ישראל מתנהלת כמשטר אפרטהייד

טראמפ ופנס נפגשו לראשונה מאז המהומות בקפיטול: "שיחה טובה"

יוצר "ג'נין ג'נין" יערער על פסק הדין: "מזכיר את ימי הביניים"

קליע, ירי, בית שמש, מהומות בין שוטרים לחרדים
עימותים בבית שמש | צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

מוקדם יותר היום עדכנה המשטרה כי לא פחות מ-4,584 דוחות נרשמו ביממה האחרונה בגין הפרות של תקנות הקרונה ברחבי הארץ. מרביתן - 2,810 במספר, ניתנו עקב יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת. שאר הקנסות נרשמו לאזרחים שלא עטו מסכה, הפרו את חובת הבידוד או שהו במקום ציבורי - למרות ההגבלות האוסרות על כך.

משטרת ישראל עדכנה כי אתמול נערכו ביקורות ב-3,450 בתי עסק - 140 מתוכם קיבלו אזהרות, ואילו ב-110 מקומות נאלצו השוטרים לדלל את הנוכחים בשל התקהלות. תשעה בתי עסק נסגרו בתום שימוע. כמו כן, השוטרים הגיעו לכ-2,000 חולים מאומתים ול-5,627 מבודדים על מנת לבדוק שהם אכן מעבירים את ימי הבידוד והמחלה בביתם.

עוד נמסר מהמשטרה כי היחידה האווירית פועלת בימים האחרונים "באופן מוגבר וממוקד", לשון ההודעה, זאת על מנת ליצור תמונת מצב אווירית ורחבה לכוחות בשטח בדבר עומסי תנועה וחריגים. "נמשיך לפעול יחד עם הרשויות ויתר גורמי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו", סיכמו במשטרה.

פקק, איילון, כביש, תנועה
היחידה האווירית של המשטרה אוכפת את תקנות הסגר | צילום: דוברות המשטרה

כזכור, אתמול נעצרו 11 חרדים שהתעמתו עם שוטרים, אשר באו לאכוף את סגירת ישיבת גרודנא שנפתחה בניגוד להנחיות ברובע ג' באשדוד. שלושה שוטרים נפצעו וטופלו במקום. המשטרה הוזעקה למקום אחרי שכ-200 תלמידים תקפו במקלות ובאבנים את פקחי עירייה שבאו לישיבה כדי לסגור אותה.