חולדאי עורר סערה: מוסדות התרבות בת"א ייפתחו בפברואר למחוסנים

ראש העיר ויו"ר "הישראלים" הצהיר על פתיחת עולם התרבות למי שקיבל שתי מנות חיסון, ותקף: "לא נחכה לממשלה שלא יודעת לנהל כלום". לשכת אדלשטיין בתגובה: "עושה פוליטיקה על חשבון הציבור"

זמן צפייה: 01:04

ראש עיריית תל אביב-יפו ויו"ר "הישראלים", רון חולדאי, הודיע הבוקר (ראשון) כי מוסדות התרבות בעיר ייפתחו בתחילת פברואר עבור מי שקיבל שתי מנות חיסון. "לא נחכה לממשלה של ביבי-גנץ שלא יודעת לנהל כלום", הצהיר. "אצלנו זה מעשים ולא דיבורים. ככה באמת חוזרים לחיים ולא רק עוסקים במסיבות עיתונאים".

בלשכת שר הבריאות ביקרו את ההצהרה: "רון חולדאי עושה פוליטיקה על חשבון בריאות הציבור. ההפקרות שלו, שהתחילה בחלוקת חיסונים בניגוד לתעדוף הוועדה המקצועית וממשיכה בפתיחת מקומות באופן מסוכן, היא שערורייתית וצריכה להדליק נורת אזהרה לכל אזרח שבריאות הציבור חשובה לו" .

סגן שר הבריאות יואב קיש הגיב גם הוא להחלטה: "בזמן שמדינת ישראל מתמודדת עם עלייה בתחלואה ונלחמת על חייהם של חולים קשים, רון חולדאי ממשיך עם האנרכיה והפופוליזם. קודם חיסונים למורים ועכשיו פתיחת עולם התרבות על דעת עצמו. הניסיונות הפתטיים של חולדאי לקושש קולות על גבם של תושבי ת"א, עלולים לסכן חיי אדם".

עוד בחדשות 13:

פרויקטור הקורונה: "מעריך שלא תהיה ברירה אלא להאריך את הסגר"

"נפרדתי מהאנשים שאני הכי אוהב": שלומי שבת בריאיון מיוחד

אביב גפן מגיב לביקורת: "היחיד שמחזיק בתקציבים הוא נתניהו"

רון חולדאי
רון חולדאי | צילום: חדשות 13

שר התרבות והספורט חילי טרופר התייחס גם הוא לדברי חולדאי. "אני שמח על כל דמות ציבורית נוספת שבוחרת להעלות על נס את חשיבות התרבות, אך מוטב שזה לא יהיה לצרכי בחירות אלא מתוך תפיסה אחראית ואמיתית", אמר. "כשמדובר בממלכתיות ובבריאות, אני מציע לכולם להניח את הפופוליזם בצד".

"כבר שבועות ארוכים בונה משרד התרבות יחד עם מנהלי מוסדות התרבות והיוצרים הישראלים את המתווה המסודר לפתיחת עולם התרבות, בתל אביב ובכל הארץ. כמעט מיותר לציין שזה יקרה רק בתיאום עם משרד הבריאות ותוך שמירה מוקפדת על הבריאות של המגיעים למופעים".

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יעקב אשר, תקף בכאן ב' את רון חולדאי: "אם ראש עיר חרדי היה מצהיר שהוא פותח את בתי הכנסת בעירו למתחסנים ומחלימים היה מתרחש פה עליהום תקשורתי, כשרון חולדאי אומר זאת הביקורת צוננת עד בלתי נשמעת, אין חרדים - אין תגובות".

אולם קולנוע ריק
אולם קולנוע ריק | צילום: צילום מסך

חגי לובר, מנהל תיאטרון אספקלריא, ביקר גם הוא את ההחלטה. "כאזרח אני המום מניסיון ההמרדה של ראש עיר בישראל , המתיימר להיות ראש ממשלה. אנשים שרוממות החוק בגרונם ובפועל הם מוכנים לדרוך עליו בשביל אמביציות פולטיות. כמנהל תיאטרון יש לי אחריות על ביטחונם, שלומם ובריאותם של הקהל שלי, עם כל הכבוד ל'דוקטור חולדאי' אני מעדיף לשמוע למומחים היושבים במשרד הבריאות ונושאים באחריות כוללת".