פרויקטור הקורונה: "מעריך שלא תהיה ברירה אלא להאריך את הסגר"

פרופ' אש התייחס לאפשרות הארכת תקופת ההגבלות בריאיון ל"כאן ב'", ואמר כי נתוני הימים הקרובים יהיו מכריעים בקבלת ההחלטה. עוד הצהיר: "פועלים לחייב חוזרים מחו"ל להיבדק טרם העלייה למטוס"

הממונה על המאבק בקורונה, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר (ראשון) לאפשרות הארכת הסגר לאור נתוני התחלואה, והצהיר בריאיון ל"כאן ב'": "מעריך שלא תהיה ברירה אלא להאריכו בשבוע נוסף".

"נצטרך לראות את הנתונים בימים הקרובים, השבוע - שבוע מפתח", אמר. "בשבוע האחרון יש התייצבות מסוימת על נתוני התחלואה - מחכים שנראה ירידה כתוצאה מהשפעת החיסונים והסגר".

עוד בחדשות 13:

מודל בקריסה: מול התחלואה הקשה – שוודיה נאלצת להטיל הגבלות

משה מת לאחר שנותק ממכונת ההנשמה: "איך משאירים חולה לבד?"

המאבק בקורונה: הודו פתחה במבצע החיסונים הגדול בעולם

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

עוד התייחס אש לתחלואה שמגיעה ארצה מחו"ל. "כל מי שנכנס לישראל אמור לבצע בדיקה, ואם לא – הוא הולך לבידוד במלונית", אמר והוסיף: "אנו פועלים לחייב בדיקות לחוזרים מחו"ל עוד לפני העלייה למטוס. יכולנו לעצור כניסה של חלק מהמוטציות".

על מבצע החיסונים אמר הפרויקטור: "ניהנה מתוצאותיו בעוד פחות חודש, כשנשלים את החיסון השני של שני מילוין אנשים שנמצאים בקבוצות סיכון. זה ישפיע על מספר החולים הקשים בבתי החולים. יש לנו עוד תקופה עד שנשלים את המסה של החיסונים - להערכתי רק בסוף מארס. גם אז נצטרך להישאר עם המסכות, מידה מסוימת של ריחוק, נצטרך לראות שהחיסונים אכן עובדים כמו שאנו צופים".