עסקה היסטורית: שיח' מהאמירויות רכש כמחצית מבית"ר ירושלים

שיח' חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן התחייב להשקיע יותר מ-300 מיליון ש"ח. אלי אוחנה יהיה יו"ר המועדון, בנו של השייח יהיה סגנו. הבעלים משה חוגג: "מצעידים את הקבוצה לימים חדשים של דו קיום"

זמן צפייה: 01:57

שיח' חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן, מבית המלוכה באיחוד האמירויות, רכש היום (שני) כ-50% מהבעלות על מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים. אלי אוחנה יישאר יושב הראש של עמודן, ובנו של השייח יהיה סגנו. בהודעה הרשמית שהוציא בית"ר, כינו את המהלך כ"היסטורי ומרגש בתולדות הקבוצה".

השיח', אשר לדברי הקבוצה "נחשב לאחד האנשים המכובדים באיחוד", התחייב להשקיע בבית"ר יותר מ-300 מיליון שקלים בעשר השנים הקרובות. "הכסף ישמש להשקעה בתשתיות, נוער ורכישת שחקנים פוטנציאליים להתפתחות", הסבירו. "כמו כן, יוקם דירקטוריון חדש לקבוצה שיכלול גם את בנו של השייח שיהיה נציגו בכל הקשור למועדון".

ארגון "לה פמיליה", שבו חברים האוהדים הקיצוניים ביותר של הקבוצה שמתגאים בעמדותיהם הגזעניות, לא אהבו את החיבור של בית"ר לבעלים ממדינה ערבית, והודיעו כי ביום שישי יקיימו מחאה מול מתחם האימונים של הקבוצה בירושלים נגד המהלך. מולם, מועדון האוהדים החליט לקיים הפגנה נגדית, שבה יביעו המפגינים תמיכה בחיבור הזה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: "צריך להתאחד מאחורינו – סיימנו לשים את האגו בצד"

תקרית במחסום קלנדיה: חשוד התקרב למעבר הרכבים – ונורה • תיעוד

רה"מ: אנחנו בתחילתו של הגל שלישי, נקבל בקבינט החלטות תקיפות

שייח חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן ומשה חוגג במעמד החתימה על רכישת מחצית מבית''ר ירושלים
שייח חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן ומשה חוגג במעמד החתימה על רכישת מחצית מבית''ר ירושלים | צילום: חדשות 13

דקות לאחר החתימה, הבעלים משה חוגג מסר בתגובה: "ערב חג החנוכה המנורה הבית"רית נדלקת באור חדש ומרגש במיוחד. אנחנו מצעידים ביחד, כולנו, את המועדון לימים חדשים של דו קיום, הישגיות ואחווה למען המועדון והקהילה שלנו ולמען הספורט הישראלי".

שייח חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן ומשה חוגג במעמד החתימה על רכישת מחצית מבית''ר ירושלים | צילום: חדשות 13

גם חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן הצטרף לברכות, ואמר: "אני נרגש להיות שותף במועדון כזה מפואר כפי ששמעתי עליו ובעיר כזו, עיר הבירה של ישראל ואחת הערים הקדושות בעולם. שמעתי רבות על השינוי המתחולל במועדון ועל הדרך שבה הדברים מתנהלים, ואני שמח לקחת חלק בכך".

"אנחנו רואים לנגד עינינו את התוצאה הפנומנלית של פירות השלום והאחווה בין העמים ומתווים הלכה למעשה דרך חדשה בקירוב לבבות בין העמים באמצעות הספורט", הוסיף חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן. "נעמיד ביחד קבוצה שתשאף הכי גבוה ורחוק שאפשר מתוך רצון לראות את בית"ר ירושלים מגיעה לבמות הגבוהות ביותר בכדורגל. יאללה בית"ר!"