יאיר נתניהו זכה בתביעת דיבה נגד הפעיל החברתי אייבי בנימין

בנו של ראש הממשלה יפוצה ב-20 אלף שקלים, ויקבל הוצאות טרחה בגובה 7,500. בשנת 2017 טען בנימין בפוסט בפייסבוק כי ראש המוסד התבקש להנפיק לנתניהו דרכון מזויף מנימוקים ביטחוניים

  יאיר נתניהו ואייבי בנימין
יאיר נתניהו ואייבי בנימין | צילום: חדשות עשר

בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו זכה היום (ראשון) בתביעת לשון הרע נגד אייבי בנימין, ויקבל מהפעיל החברתי וחבר מפלגת העבודה פיצויים בגובה 20 אלף שקלים, והוצאות שכר טרחה בגובה 7,500 שקלים.

בספטמבר 2017 טען בנימין בפוסט בפייסבוק כי ראש המוסד התבקש לנפק לבנו של ראש הממשלה דרכון מזויף מנימוקים ביטחוניים והעלה טענות נוספות הנוגעות לשחיתות בקרב משפחת נתניהו. בפסק הדין כתב שופט בית משפט השלום בתל אביב, אבי שליו: "הפרסום מהווה לשון הרע, ויש בו כדי לבזות ולפגוע בשמו של התובע". שליו הוסיף וסייג כי הפרסום "לא נעשה בכוונה לפגוע".

לכתבות נוספות בנושא: 

יאיר נתניהו במשפט דיבה: "הנתבע לא אמר 'לא היה ולא נברא'"

נתבע ע"י יאיר נתניהו: "ניסיון השתקה, נכנסתי לכוונת של בלפור"

למרות שלא טס להודו: יאיר נתניהו לא התייצב לדיון בבית המשפט

יאיר נתניהו ואייבי בנימין
יאיר נתניהו ואייבי בנימין | צילום: חדשות עשר

בתביעה המקורית שהגיש יאיר נתניהו בשנת 2017 תבע את בנימין על סך 140 אלף שקלים, בעוד בנימין טען מצידו שמדובר בתביעת השתקה. עוד הוסיף, "מרגע שהגשתי בג"ץ לחקור את נתניהו בפרשת הצוללות - סומנתי בבלפור".

כמו כן, בפברואר 2018 התקיים דיון בתביעת לשון הרע, ממנו נעדר בנו של ראש הממשלה, זאת בזמן שהיה אמור להצטרף לאביו בנימין נתניהו לנסיעה דיפלומטית בהודו, ולבסוף ביטל את השתתפותו בה. בנימין אמר כי הוא מזדעזע מכך שנתניהו נשאר בבית, ואילו עורך הדין של נתניהו מסר כי בנו של ראש הממשלה נעדר מהדיון כיוון שלא חש בטוב.

אייבי בנימין, הפעיל החברתי שנתבע על ידי יאיר נתניהו
אייבי בנימין, הפעיל החברתי שנתבע על ידי יאיר נתניהו | צילום: חדשות עשר

כאמור, בפוסט שהצית את התקרית, העלה בנימין טענות הנוגעות לשחיתות בקרב משפחת נתניהו, בנוסף לטענה הנוגעת לזיוף הדרכון וטען לשחיתות מצד משפחת נתניהו. בריאיון ל"חמש עם רפי רשף", הודה בנימין כי לא בדק את הנושא. "כנראה שגיתי בפרסום. בסך הכל אספתי את הפרטים וסיפרתי את הסיפור לפי מה שהבנתי אותו", אמר.

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: חדשות 13