בצל פרשת האונס במרכז: הסכנות באינסטגרם - ואיך נשמרים מהן

הרשת החברתית הפופולרית אומנם מחברת בין אנשים, אך מנגד היא עלולה לשמש פלטפורמה לניצול צעירים ומהווה סכנה. אלו הדברים שחשוב לזכור לפני יצירת קשר ברשת עם אדם לא מוכר

זמן צפייה: 02:15

בצל פרשת האונס במרכזהאינסטגרם הפך בשנים האחרונות לפייסבוק של בני הנוער, אפילו הטיק טוק לא מצליח להתחרות באפליקציה שמתגה את הסטורי כשפה הרשמית של הצעירים. מצד אחד היא מאפשרת לילדים יצירת זהות דיגיטלית מרחיבה אופקים ומחברת בין אנשים, אבל לעיתים האינסטגרם מנוצל נגד הצעירים ומהווה סכנה.

כשמכירים באפלקיציה חשוב לזכור כי לא כל מי שמציג את עצמו כדוגמן או מליונר הוא באמת כזה. צעירים בני 17-16 נפגשים פיזית לאחר שמבטיהם הצטלבו בסטורי. חשוב שהמפגש תמיד יהיה בקניון עם מצלמות אבטחה מסביב. עדיף ללכת עם חברה או חבר ולספר למישהו על המפגש - לעולם אל תפגשו בבית פרטי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החשד: הנערים הזמינו מונית עבור בת ה-14 – ואנסו אותה בביתם

תיעוד: הנהג שפגע ברוכבים בשרון מתגאה בשיפורי הרכב – ונותן גז

פוענח רצח הצעיר בחיפה בחודש שעבר: שניים מואשמים במעשה

אינסטגרם
אינסטגרם | צילום: pixabay

אם מדובר בגילים צעירים, חל איסור להיפגש עם נערים או נערות שפוגשים באינסטגרם. אם המפגש כן התקיים - בקשו את מספר הטלפון של האדם, ובידקו שהשם שמופיע על המספר אכן תואם לאדם שאיתו אתם נפגשים.

אמנם צעירים רבים מכירים באפליקציה הפופולרית, רבים אפילו מתחתנים לאחר שהכירו שם, וזו הדרך החדשה שבה צעירים נפגשים. אך עדיין, חשוב מאוד לבדוק לפני - מי ניצב מולנו וגם להריץ בדיקת גוגל קצרה על השם ליתר ביטחון.

בתוך כך, המשטרה ממשיכה לחקור את הפרשה הקשה שהותרה היום לפרסום, שבה על פי החשד תשעה נערים אנסו יחד בת 14. המשטרה חושדת כי הקטינים שלחו לנערה מוניות כדי להביא אותה לביתם – ושם ביצעו את המעשים בכמה מקרים שונים.

בת ה-14 ככל הנראה הכירה את אחד החשודים באינסטגרם, הוא הכיר אותה לחבריו ואלה יזמו את המפגשים. יתר הפרטים בפרשה אסורים לפרסום. עורך הדין של אחד הנערים אמר לחדשות 13 כי "מדובר בפרשה רגישה מאוד, והדבר הנכון זה להשאיר אותה בדלתות סגורות".