החשד: הנערים הזמינו מונית עבור בת ה-14 – ואנסו אותה בביתם

מחקירת החשד לאונס הקבוצתי של נערה במרכז הארץ עולה כי היא הכירה את אחד החשודים באינסטגרם – והוא הכיר לה את חבריו. יתר הפרטים בפרשה אסורים לפרסום. עו"ד אחד הנערים: "פרשה רגישה מאוד"

זמן צפייה: 01:27

החשד לאונס קבוצתי של נערה במרכז: המשטרה ממשיכה לחקור את הפרשה הקשה שפורסמה היום (שלישי) ובה על פי החשד תשעה נערים אנסו יחד בת 14. המשטרה חושדת כי הקטינים שלחו לנערה מוניות כדי להביא אותה לביתם – ושם ביצעו את המעשים בכמה מקרים שונים. בת ה-14 ככל הנראה הכירה את אחד החשודים באינסטגרם, הוא הכיר אותה לחבריו ואלה יזמו את המפגשים. יתר הפרטים בפרשה אסורים לפרסום.

עורך הדין של אחד הנערים אמר לחדשות 13 כי "מדובר בפרשה רגישה מאוד, והדבר הנכון זה להשאיר אותה בדלתות סגורות".

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, מסרה בתגובה כי "מקרה האונס הקבוצתי שהתרחש במרכז הארץ 'הנורמטיבי', שבו תשעה נערים שונים בוחרים ליזום ולהשתתף בהתעללות בנערה פעם אחר פעם, ואפילו אחד לא מציע לעצור, ואפילו לא מבין שעומדת מולו בת אדם בדיוק כמוהו, הוא מזעזע באכזריותו". "זה תמרור אזהרה זועק, שדורש התייחסות דחופה של כל הגורמים שאחראים על בני ובנות הנוער שלנו. זה הזמן לדבר עם הילדים, הילדות, הנערים והנערות שלנו, ולדאוג שיקבלו את היסודות למיניות הדדית ומיטיבה, לזיהוי רצון, והסכמה, והבנה של סיטואציות פוגעניות. כי שום סיפור כזה הוא לא גזירת גורל".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מנדלבליט נפגש עם בן ארי: ההתנגדות למינוי – לא עניין אישי

תיעוד: הנהג שפגע ברוכבים בשרון מתגאה בשיפורי הרכב – ונותן גז

סער: לא בטוח שהייתי נוהג כמו אוחנה בנוגע למינוי אורלי בן ארי

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

מוקדם יותר היום, כאמור, הותר לפרסום כי צוות חקירה מיוחד עצר תשעה קטינים בגילי 16-15 בחודש שעבר, בחשד לאונס נערה בת 14 באזור המרכז. מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת על ידי בית המשפט ובדיון האחרון בעניינם שוחררו החשודים למעצר בית ממושך.

כזכור, לפני כחודשיים הגישו הורי נערה, תלמידת כיתה ח' בבית ספר בדרום, תלונה במשטרה בטענה שארבעה נערים, תלמידי כיתות י"א-י"ב, אנסו אותה במשך עשרה ימים במקלט בבית הספר בזמן שעות הלימודים. המשטרה עצרה נער בן 16 החשוד במעשה. השניים התעמתו במשטרה - שם הכחיש החשוד את מעשיו, ולאחר מכן נלקחה הנערה למקלט בית הספר, בו ביצעה שחזור של האונס.

לפני כחודש זומן חשוד לחקירה, למרות שהתיק הועבר לפרקליטות. עורך דינה של הנערה, ניר יסלביץ', אמר כי "לא נאפשר גדיעת החקירה ומיצוי כל ההליכים - דמה אינו הפקר". הוריה של הנערה סיפרו לחדשות 13 כי "הילדה שבורה. היא מסוגרת, לא מדברת בכלל, כל היום בחדר".

המקלט שבו על פי החשד בוצע האונס
המקלט שבו על פי החשד בוצע האונס | צילום: חדשות 13

אם הילדה אמרה כי עוד לפני שבתה התוודתה על המקרה, היא חשדה כי דבר מה עובר עליה. "שמנו לב שמשהו לא בסדר ולכן פנינו לבית הספר - למנהל, ליועצת ולפסיכולוגית, והם הבטיחו שהכול בסדר. גם אמרתי להם ש'אם יקרה משהו לילדה - אתם אשמים'".

עוד הוסיפה האם כי "תפסו אותה ארבעה גברים, קשרו אותה, סתמו לה את הפה עם סלוטייפ, הרביצו לה. מה אתם מחכים, שהילדה תתאבד? כל הבית הרוס בגלל זה". האם פנתה להורים ואמרה: "תתעוררו, יש לכם בנות – אל תשלחו אותן לבית הספר, גם זה לא בטוח היום. אף אחד לא יבין את הכאב של אמא על ילדה בת 13".