"נלכד באמצעות בדיקת DNA": תמה חקירת תיק אונס בת ה-10 בחיפה

פרקליטות מחוז חיפה תאשים את הצעיר, תושב חיפה, באונס וניסיון רצח הילדה בביתה לפני כשבועיים, ותבקש את הארכת מעצרו. במהלך החקירה החשוד הודה בביצוע המעשים ואף ביצע שחזור באותו הערב

זמן צפייה: 01:36

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגד תושב חיפה בן 21, שיואשם באונס וניסיון רצח ילדה בת 10 לפני כשבועיים בביתה, תושבת העיר גם כן.

החקירה נמשכה כשבועיים ובמהלכה החשוד הודה בביצוע המעשים ואף ביצע שחזור באותו הערב. מחומר החקירה עלה כי החשוד פרץ  לפנות בוקר לדירה בה מתגוררת הקטינה עם הוריה, הסתובב בין החדרים ובהגיעו לחדרה של הקטינה - תקף אותה וביצע בה עבירות מין חמורות - ולאחר מכן נמלט מהמקום.

המשטרה פתחה בחקירה מיד עם קבלת הדיווח, תוך זימון חוקרי מז"פ ומעבדה ניידת של הזיהוי הפלילי, שאספו ממצאים מהזירה בדגש על דגימות DNA. בתום הפקת פרופיל ה- DNA מהדגימות בזירה, הוצלב הנתון מול המאגר המשטרתי, שהביא לחשיפת זהות החשוד ובהתאם הוציאו שוטרי התחנה צו מעצר נגדו ואיתרו אותו כעבור זמן קצר בעזרת שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים בעיר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי 3 חודשים: רכבת ישראל חזרה לפעול תחת הגבלות מחמירות

"התנהגו כמו ציידים": עדות הנערה מפרשת הכדורגלנים

מצטופפים בהשקה ולא חובשים מסכות: נועה קירל שוב בעין הסערה

החשוד באונס בחיפה מבצע שחזור | צילום: חדשות 13

אחד החוקרים של התיק סיפר כי "הבנו שמדובר בזירת פשע חמור מאוד שנעשה בילדה קטנה בביתה, במיטתה. מיד לאחר הבנת הזירה הבנו שיש צורך בשילוב של מעבדה ניידת, וביחד איתם התחלנו להתחקות ולסרוק את הזירה. סרקנו ס"מ אחר ס"מ ועברנו בזירה כדי לאתר ראיות פורנזיות".

החשוד נעצר לחקירה בתחנת המשטרה בחיפה, במהלכה, כאמור, הודה בביצוע המעשים ואף ביצע שחזור באותו הערב. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

בשבוע שעבר, הוריו התייחסו לטענות נגדו ואמרו כי הם "המומים מהחשד המיוחס לבנינו. כל מי שמכיר אותו ונגע בו אנו משוכנעים שלא היה מודע למעשיו. אנחנו משתתפים מעומק ליבנו בכאב של הנפגעת ומשפחתה", הוסיפו, "איננו מאמינים באלימות ואנו מגנים כל היבט שלה וברוח זו חינכנו את ילדינו. מכל מקום, נבקש שלא לחרוץ את דינו בטרם משפט".

בדיון בהארכת המעצר, השופט מתח ביקורת על התנהלות המשטרה: "בשולי הדברים אך לא בשולי חשיבותם, אציין כי ההתנהלות בתיק זה אינה מקובלת עליי. ברגע שניתנה החלטה כי על אף עמדת הפסיכיאטר המחוזי יש להעביר את החשוד להסתכלות, היה על הגורמים הרלוונטים להעבירו להסתכלות ללא דיחוי ולא להמתין עד יום ראשון".

לדברי עו"ד רונן חליווה, שמייצג את החשוד, "דברי המשפחה מדברים בעד עצמם ואני שותף לדעתם ולתחושתם. נמתין בסבלנות לתוצאות הבדיקות ואז נגיב לגופם של דברים. ברור לנו כבר כעת שלא מדובר בחשוד שהיה מודע ואו רצה ואו התכוון לפגוע ולו בחיה קל וחומר ביקר מכל - בקטינה".