3 חודשי מאסר לעיתונאית ששפכה שמן רותח על אמה וגרמה למותה

בית משפט השלום בפתח תקווה קבע כי ספיר ניסני, ששפכה על אמה סיר רותח לאחר שמעדה, דבר שגרם למותה חודשיים לאחר מכן, תרצה עונש מאסר קצר. כמו כן, נגזרו עליה 8 חודשי מאסר על תנאי

ספיר ניסני, העיתונאית ששפכה שמן רותח על אמה וגרמה למותה
ספיר ניסני, העיתונאית ששפכה שמן רותח על אמה וגרמה למותה | צילום: יוטיוב - צילום מסך

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר היום (ראשון) שלושה חודשי מאסר על העיתונאית ספיר ניסני, שהורשעה בגרימת מוות ברשלנות של אמה מרים באפריל 2016. כמו כן, נגזרו עליה שמונה חודשי מאסר על תנאי.

על פי כתב האישום, ניסני התגוררה עם אמה בכפר סבא. במהלך השנים האחרונות לחייה של האם, היו ביניהן ויכוחים חוזרים ונשנים גם בנושא הקפדה על ניקיון וסדר הבית, וזאת לאור קפדנותה הרבה של מרים ניסני בנושא. היבט זה בא לידי ביטוי גם בתחום הבישול, כאשר למרים הייתה ביקורת רבה כלפי בתה, לפיה זו נהגה להותיר את אזור שיש המטבח מלוכלך לאחר שבישלה, לרבות בתבלינים שונים בהם עשתה שימוש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גורם בכיר בליכוד: רה"מ יפטר את יפעת שאשא ביטון מתפקידה

מנכ"לית האוצר התייצבה לצד מרידור – ובתגובה ננזפה ע"י השר כץ

"אנחנו נחנקים": הפנים והקולות מאחורי מחאת העובדות הסוציאליות

ספיר ניסני, העיתונאית החשודה בשפיכת שמן רותח על אמה
ספיר ניסני, העיתונאית החשודה בשפיכת שמן רותח על אמה | צילום: יוטיוב - צילום מסך

על רקע זה, החל ממועד שאינו ידוע במדויק, הרחיקה מרים מהנאשמת את כל התבלינים, בכך שנעלה אותם בחדר הארונות שמצוי בחדר השינה שלה בסמוך למיטתה, והותירה בחזקתה את המפתח לדלת החדר. בשעת לילה, לפני השינה, נהגה מרים באופן גלוי למקם את המפתח לחדר הארונות מתחת לכרית עליה הניחה ראשה במהלך השינה. בכמה הזדמנויות טרם האירוע, בשעות לילה, ניסתה ניסני להתגנב לחדר השינה במטרה לגנוב את המפתח, אך מרים התעוררה וסיכלה הדבר. באותה תקופה, החלה ניסני להתעניין בתחום הנטורופתיה והתזונה, ובכלל זאת, נהגה לעתים לרקוח תבשילים ניסיוניים שונים, לעתים בשעות הלילה המאוחרות בהן המטבח היה פנוי.

בחודש אפריל 2016, נשכבה מרים לישון במיטה בחדר השינה בעודו חשוך. במקביל, ניגשה ניסני למטבח הבית לצורך רקיחת תכשיר נטורופתי ניסיוני, שמרכיביו הם שמנים ומינרלים כגון מלח. היא העמידה על הכיריים סיר לתוכו שפכה כמות של תערובת שמנים שונים, אותם חיממה. לאחר כעשרים דקות רצתה הנאשמת להוסיף לתכשיר מלח. לצורך כך, החליטה הנאשמת לנסות להתגנב לחדר השינה החשוך, לקחת את המפתח לחדר הארונות, ולקחת ממנו את המלח מבלי שמרים תתעורר. כיוון שרצתה להשלים את ההתגנבות בגיחה אחת כדי להפחית סיכויי תפיסתה, וכיוון שרצתה להמשיך לערבב את התערובת - החליטה לקחת עמה את הסיר.

ספיר ניסני, העיתונאית החשודה בשפיכת שמן רותח על אמה
ספיר ניסני, העיתונאית החשודה בשפיכת שמן רותח על אמה | צילום: יוטיוב - צילום מסך

לפני שהלכה לחדר, התקשר אל ניסני בן זוגה לשעבר, לאחר חודשים ארוכים של נתק, וזו החליטה שלא לענות לשיחה. התרחשות זו גרמה לה סערת רגשות, שהסיחה דעתה. היא נטלה את הסיר בו תערובת השמנים הלוהטת, החזיקה אותו באחת מידיות הפלסטיק שבו באמצעות יד שמאל בלבד, וצעדה כך אל חדר השינה. עם הגעתה לחדר השינה, לא הדליקה את אור חדר השינה. עם כניסתה לחדר השינה, בקרבת פתח הדלת, נתקלה הנאשמת בשואב אבק רובוטי, מעדה לכיוון המיטה, ואיבדה אחיזה בסיר בו תערובת השמנים הלוהטת, אשר חלק ניכר מתכולתו נשפך על איברי גוף שונים בפלג גופה העליון של מרים.

כתוצאה מכך, נגרמו למרים כוויות קשות ועמוקות. ניסני הדליקה מיד את נורת חדר השינה, נבהלה למראה מרים, הבהילה אותה מיידית לחדר המקלחת, וניסתה לטפל בה על ידי התזת מים קרים על גופה. בהמשך הזמינה הנאשמת את מגן דוד אדום. מרים נותרה מאושפזת, מורדמת ומונשמת, עד שבסוף יוני נקבע מותה.